Аркады против кзг гера бо 1

Авторы пользовательских карт в Dota 2 получили от юридического отдела Valve уведомление о запрете на любую коммерческую деятельность в своих играх. Сообщается, что компания также требует от авторов отчитаться о заработке с каждого региона и методах оплаты.

В связи с этим создатели крупных кастомок опубликовали открытое письмо, в котором призвали Valve пересмотреть свое решение и в качестве компромисса интегрировать кошелек Steam в аркадный режим. Кроме того, авторы просят игроков помочь донести их позицию до Valve через соцсети и другие каналы связи.

Авторы пользовательских карт предупреждают, что если решение разработчиков Dota 2 останется в силе, то самые качественные и популярные кастомки больше не будут поддерживаться, а новые (аналогичного масштаба) – не будут создаваться. Они также объяснили, что монетизация нужна им для того, чтобы покрывать расходы на создание и поддержание своих проектов (выпуск регулярных обновлений, плата за использование внешних серверов, локализация и т.д.).

Открытое письмо подписали создатели следующих пользовательских игр (в качестве протеста они отключили свои кастомки):

  • Custom Hero Clash
  • Overthrow 3.0
  • Dota 12v12
  • Dota 1×6
  • Dota 2 Horde Mode
  • Naruto Wars Reborn
  • Ability Arena
  • World Of Dota
  • Биржа мемов

Аркады против кзг гера бо 1

Следите за новостями у нас на сайте и в нашей группе ВКонтакте!

Создатели пользовательских игр в Dota 2 не смогли организовать протест против запрета на монетизацию своих проектов. Забастовка началась в ночь с 4 на 5 августа, но прекратилась уже утром 5 числа. Об этом рассказал автор кастомки Dota 1×6.

Arcadia Redux (разработчики 12×12, овертроу 3, кастомхиро клеш) решили отменить протест. Как я понял причина в том, что китайские крупные игры пока не готовы это поддержать, плюс у них начались проблемы с возвратом средств итд. Ну и очевидно протест одной 1х6 ничего не даст, поэтому игра снова доступна.

Что будет дальше — 0 идей. Видел в некоторых местах людей, которые рады что отключают возможность зарабатывать кастомкам.
Скажу вам следующее — вы либо просто дети и пока не понимаете как устроен мир и концепию работы, либо вы конченный д*****б, который хочет жить на всем готовом не думая о том, как это вообще у него появилось в жизни.

Arcadia Redux оставит свои игры и они умрут через несколько месяцев без обновлений и фиксов. Все китайские игры (а это все оставшиеся) — уверен тоже. Останется 1х6 (и то только потому что мне нравится ей заниматься + я могу снимать контент по ней) и все. Причем очевидно это «останется» будет уже не так как прежде. В итоге вы просто лишитесь тех продуктов, которыми вы же пользуетесь повседневно. Потому что (СЮРПРИЗ) людям надо что-то есть и где то жить, что бы развлекать вас.

В течение дня я уберу ссылки на магазин, а еще позже настрою систему, что бы все фишки магазина можно было получить за осколки. Подписка 1х6 плюс останется, просто что бы ее получить нужно будет много играть.

Ранее авторы пользовательских карт в Dota 2 получили от юридического отдела Valve уведомление о запрете на любую коммерческую деятельность в своих играх.

Новости:  Dota multis

Следите за новостями у нас на сайте и в нашей группе ВКонтакте!

This is an open letter from the community of Dota 2 Arcade creators and developers; see a list of the games represented at the end of this message.

tl;dr
Instead of shutting down the Arcade, please give us the tools to allow players to use their steam wallets in the Arcade.
It would be the best solution for everybody.
We plead to you: Tell Valve that the Arcade matters.

This Thursday, August 3rd, every Dota 2 Arcade game with store based monetization has received a legal notice from Valve, requesting that their game immediately cease all «commercial» operation.

The result of this legal notice is that the most polished games on the Arcade—many of which took thousands of hours to create—will no longer be supported, and new games like them can never be created again.

Valve itself is a company deeply tied with modding. Many of their games started off as mods of other titles. Counter-Strike, Left 4 Dead, Team Fortress—even Dota itself. The story of Valve is one of modders being hired to work on their passion projects, and turning them into spectacular full-fledged games.
If we pretended the Dota 2 Arcade was its own Steam release, it would be among the top 20 most played games. Only a few years ago, Dota Auto Chess—an Arcade game—created an entirely new genre that is still incredibly popular to this day.
Modding is also a fantastic way for new game developers to test and improve their skills as they get access to pre-existing work like functional controls, models, and sound design.

Новости:  РУКОВОДСТВО ПО ПОВЕДЕНИЮ ТАВЕРНЫ И DOTA TOWER ИЛИ МЕХАНИКА ТАВЕРНЫ

Within this environment it’s only natural that some developers would aim to create bigger, more elaborate projects.
With larger scale games come additional production and upkeep costs. First, the game has to be created, but let’s set that aside as the Dota 2 modding tools help a lot in that regard.

However, there are also significant upkeep costs to simply keeping an existing game running.
Any sort of ranking system or other permanent or persistent progression requires an external server that keeps track of it and hands out the appropriate rewards.
Whenever a new Dota patch is released, most custom games require significant updates to become compatible with this new version of Dota again.
Dota is an international game with a multilingual audience. To make sure that everybody gets to enjoy all games, they need to be translated into a variety of languages.

In addition, just as Dota 2 stays fresh through regular patches, custom games require content updates to continue improving and to keep their player base engaged. The development time invested into such updates needs to be financed, otherwise it wouldn’t be possible.

The policy Valve described in their legal notice would make the continued maintenance of many popular custom games nearly impossible and severely limit the scope of all future custom games.

Dota Auto Chess was the biggest success that ever came from the Dota 2 Arcade. It had a massive impact on the entire gaming industry.
However, Dota Auto Chess wasn’t the first game Drodo Studio created. They first released GemTD, which was a monetized game that provided them with the resources needed to fund further developments.

Новости:  Карта Dota 2 2022 и самые интересные настройки, которые она содержит

Imagine if Dota Auto Chess didn’t have a ranking system, or if it had been broken during a patch and not been fixed, or if it hadn’t been available in a language other than Chinese.

We could have missed out on one of the most fun new gaming genres in years. The Dota 2 Arcade has already had a significant impact on gaming history, and having all future potential stripped away now would be a shame.

We plead to Valve: Please don’t close all avenues for monetization.

To be clear, we’re not asking to continue the current wild-west-style of monetization either—none of us think that’s healthy. Instead, we want nothing more than an official way to monetize our games. If players could use their steam wallets for purchases in the Arcade, it would be best for all parties. Custom game developers can continue working on their passion projects, the players get to use a much safer and proven method of purchasing, and Valve gets a cut. A similar system called the “custom games pass” existed for a while, but was unfortunately left behind.

Instead of shutting down the Arcade, please give us the tools to allow players to use their steam wallets in the Arcade.
It would be the best solution for everybody.

Оцените статью
Dota Help