(также известная как Энча или «коза») — герой-интовик дальнего боя в Dota 2. Огромный урон от , зависящий от расстояния проделанной атаки, — главная особенность персонажа поддержки. О том, как контрить , каких героев против неё брать и какие предметы собирать — в нашем материале.
С момента формирования ролей в Dota 2 всегда использовалось на позиции саппорта. Герой очень силён на линии и активен в первые 15 минут игры благодаря возможности приручать нейтральных крипов, которые помогают масштабировать доминацию над соперником, доставляя неудобства и ломая строения.
Энча всегда славилась огромным количеством урона, который существенно скейлится с прокачкой каждого нового уровня , а также покупкой необходимых предметов. Кроме высокого показателя урона, обладает способностью , уменьшающей скорость атаки соперников при попытке напасть на «козу», что в разы повышает её шансы на выживание в командных драках. Значимость Энчи в сражениях соизмерима с керри-героями, ведь она, казалось бы, будучи саппортом, может уничтожить всю вражескую команду в одиночку, находясь в удобной позиции.
Для противодействия Энче существует целый ряд контрпиков, однако мы выделим лишь некоторые из них, указав персонажей по позициям:
Наличие контрпиков в вашей команде не гарантирует вам победу в противостоянии, поэтому не стоит забывать и о предметах:
При противодействии не стоит зацикливаться исключительно на контрпиках и предметах. Помимо этого, необходимо руководствоваться перечнем советов, которые упростят игру против «козы»:
Liquipedia Dota 2 needs more help, are you able to? You just have to register an account and then log in to edit our pages. If you have any questions you can join the #dota2 channel on Discord.
Our friends over at Dota 2 Wiki (Fandom) are moving in with us! Check out the brand new Dota 2 game content here. If you’d like to help out, join our Discord.
Liquipedia app match pages updated!
Liquipedia app match pages are overhauled! Download on Android or iOS!
Liquipedia app’s match pages got completely revamped with game data, standings, VODs and more! Download the the latest version on iOS or Android and read our update blog here.
From Liquipedia Dota 2 Wiki
- Overview
- Matches
- Changelogs
- Responses
- Sounds
- Animations
- Lore
- Equipment
- Relics
- Old Abilities
Aiushtha, the Enchantress
Aiushtha appears to be an innocent, carefree creature of the woods, and while this is certainly true, it is hardly the sum of her story. She well understands the suffering of the natural world. She has wandered far, and fared through forests bright and drear, in every clime and every season, gathering friends, sharing news, bringing laughter and healing wherever she goes. For in worlds wracked by war, forests are leveled for the building of ships and siege engines; and even in places of peace, the woods are stripped for the building of homes, and as fuel for countless hearths. Aiushtha hears the pleas of the small creatures, the furtive folk who need green shade and a leafy canopy to thrive. She lends her ears to those who have no other listeners. She carries their stories from the wood to the world, believing that her own good cheer is a kind of enchantment, that can itself fulfill the promise of a verdant future.
Enchantress | |
---|---|
|
|
About | |
Associated With | |
Heroes |
- Ulfsaar has a good relationship with Aiushtha.[1]
- Sylla hints that Aiushtha has forgotten her «true form».[2]
- Terrorblade claims he is Aiushtha’s best friend, for reasons unknown.[3]
- Although generally cheerful and good natured, Aiushtha hates poachers, and has devised special means of dealing with them.[4]
- Davion is quite fond of Aiushtha, as he tends to call her ‘ray of sunshine’.
Artifact Card Game Artifact
Friendships and Rivalries
Allies meeting Enchantress
Enemies killing Enchantress
- <ab>vo_oracle_orac_prophecies_033.mp3</ab> r Sweetly speaks the doe-eyed one who means to do you in.
- Ursa response: <ab>vo_ursa_ursa_ally_06.mp3</ab> The forest seems brighter with you here, Enchantress.
- Lone Druid response: <ab>vo_lone_druid_lone_druid_rival_09.mp3</ab> <ab>vo_lone_druid_lone_druid_bearform_rival_09.mp3</ab> Whatever happened Enchantress, did you forget your true form?
- Terrorblade response: <ab>vo_terrorblade_terr_morph_ally_22.mp3</ab> I’m every demon’s worst nightmare, but I’m your best friend.
-
- No longer grants 0/3/6/9 creep armor bonus.
- Now deals 20/30/40/50 magical damage per second when cast on enemy heroes.
-
+8% magic resistance +10 creep armor.
- Increased gain from 1.7 to 2.
- Reduced base attack damage from 23‒33 to 21‒31.
- Reduced attack speed slow from 120/160/200 to 100/150/200.
- upgrade:
- Grants the ability.
- upgrade:
- Grants the ability.
- Reduced number of Impetus attacks from 3 to 2.
- Reduced enemy search range buff from 200 to 100. []
- Increased cooldown from 4 to 8.
- Grants the ability.
- All creeps, enemy, ally and neutral creeps within range of the target will attack the target with increased attack speed and movement speed.
- Cast range: 600
- Radius: 1200
- Taunt movement speed bonus: 100%
- Taunt attack speed bonus: 100
- Duration: 6
- Cooldown: 20
- Mana cost: 75
- Notes: Cannot target buildings, the affected target is attacked by neither heroes nor illusions.
- now has a max level cap of 4/5/6/6, creeps above these levels can no longer be enchanted.
- Reduced mana cost from 65 to 55.
- Increased base health regeneration from 0 to 0.25.
- Reduced cast range from 700 on each level to 500/550/600/650.
-
- Now grants the enchanted creep 2/4/6/8 armor bonus.
- Reduced creep min health from 200/400/800/1200 to 200/300/400/500.
-
+80 attack speed slow reduced to +65.
+8% distance as damage reduced to +6.5%.
- Increased mana cost from 40/45/50/55 to 65 on each level.
- Leaps backward and dodges incoming projectiles.
- Leap distance: 400
- Leap duration: 0.4
- Mana cost: 50
- Cooldown: 3
- Notes: Disjoints projectiles upon cast.
-
+100 attack speed slow reduced to +80.
- Increased base armor from 0 to 1.
- Increased heal per wisp per second from 10 on each level to 10/11/12/13.
- Increased distance to damage from 16%/20%/24% to 16%/22%/28%.
- Increased base armor from -2 to 0.
- Increased gain from 1.5 to 1.7.
- Reduced base health regeneration from 1.5 to 0.
- Reduced base mana regeneration from 0.9 to 0.
- Increased mana cost from 110/120/130/140 to 170/160/150/140.
- Reduced base from 21 to 19.
- Increased base attack damage from 28‒38 to 30‒40.
- Increased base from 16 to 18.
- Increased mana cost from 125 to 140.
-
+15 magic resistance +100 attack speed slow.
+6% distance as damage increased to +8%.
- Reduced mana cost from 125/140/155/170 to 125 on each level.
-
-50s respawn time +6% distance as damage.
- Increased gain from 2.8 to 3.1.
-
+5 increased to +6.
-30s respawn time +60 attack speed slow.
- Increased base from 16 to 19.
- Increased base health from 180 to 200.
- Increased base mana from 0 to 50.
-
- Reduced distance as damage from 15%/20%/25% to 14%/18%/22%.
- Reduced distance cap from 2500 to 1750.
- Increased base health from 150 to 180.
- Reduced cooldown from 30/25/20/15 to 30/24/18/12.
- Increased hero slow duration from 3 to 4.
- Reduced night vision from 1800 to 800.
- Increased attack speed slow from 20/50/80/110 to 30/60/90/120.
- Increased attack speed slow from 20/40/60/80 to 20/50/80/110.
- new Bound Radius mechanic. []
- has the
DOTA_HULL_SIZE_HERO
hull size. [] - This unit has a 27-radius collision size and a 24-radius bound radius respectively.
- has the
- Increased base movement speed from 295 to 305.
-
- Increased hero movement speed slow from 10%/20%/30%/40% to 20%/30%/40%/50%.
- Reduced slow duration from 7 to 5.5.
- Updated the following abilities’ icon:
- Reduced gain from 2 to 1.
- Reduced attack speed slow from 30/50/70/90 to 20/40/60/80.
-
- Updated damage type tooltip.
- ability backend operations.
- Increased gain from 2 to 2.8.
- Reduced base and gain from 17 + 1.8 to 16 + 1.3.
- Reduced attack range from 600 to 550.
- Reduced cast range from 600 to 550.
- Updated hero description.
- Reduced base movement speed from 300 to 285.
- Increased attack speed slow from 30/60/90 to 50/70/90.
- damage is now capped at a distance of 2500.
- Increased base and gain from 17 + 1.8 to 19 + 2.4.
- Fixed some lag issues with .
- Fixed bug and memory leak issues with .
-
- Wisps are now released simultantiously, instead of with a 1 second interval.
- Reduced heal per wisp per second from 25 to 10.
- Fixed some memory leak issues on the following abilities:
- Fixed not working properly at high levels.
- Increased cooldown from 0 on each level to 6/5/4/0.
Liquipedia Dota 2 needs more help, are you able to? You just have to register an account and then log in to edit our pages. If you have any questions you can join the #dota2 channel on Discord.
Our friends over at Dota 2 Wiki (Fandom) are moving in with us! Check out the brand new Dota 2 game content here. If you’d like to help out, join our Discord.
Liquipedia app match pages updated!
Liquipedia app match pages are overhauled! Download on Android or iOS!
Liquipedia app’s match pages got completely revamped with game data, standings, VODs and more! Download the the latest version on iOS or Android and read our update blog here.
From Liquipedia Dota 2 Wiki
- Overview
- Matches
- Changelogs
- Responses
- Sounds
- Animations
- Lore
- Equipment
- Relics
- Old Abilities
Enchants neutral creeps to do her bidding. | |
---|---|
‘‘ Carefree and pure of heart, Aiushtha wanders the forests, listening to the stories of its inhabitants. flutter around her, lively sprites that heal critters big and small. When necessary, she woodland creatures to do her bidding. A perfect image of innocence, hunters hesitate to make even the slightest move against Aiushtha. This reluctance is seldom reciprocated. Threats against her embolden the Enchantress to break her gentle demeanor, giving her the to bring those who disturb the peace to a swift and final justice. | |
|
|
Roles: | Support Pusher Durable Disabler |
Complexity | |
Adjectives | Arachnophobic, Cute, Female, Fuzzy, Green, Horns, Nose Legs ( 4 ) |
Aghanim’s Scepter Upgrade:
Grants the ability.
Roots an enemy unit. Enchantress orders creeps of all factions, including neutral creeps, within the radius to attack the affected enemy unit.
Increases the max enchanted creep count.
Aghanim’s Shard Upgrade:
Grants the ability.
Leaps backward and disjoints incoming projectiles.
Enchantress launches Impetus of its corresponding level on a number of furthest enemy units.
You know what I love? Everything!
Aiushtha appears to be an innocent, carefree creature of the woods, and while this is certainly true, it is hardly the sum of her story. She well understands the suffering of the natural world. She has wandered far, and fared through forests bright and drear, in every clime and every season, gathering friends, sharing news, bringing laughter and healing wherever she goes. For in worlds wracked by war, forests are leveled for the building of ships and siege engines; and even in places of peace, the woods are stripped for the building of homes, and as fuel for countless hearths.
Aiushtha hears the pleas of the small creatures, the furtive folk who need green shade and a leafy canopy to thrive. She lends her ears to those who have no other listeners. She carries their stories from the wood to the world, believing that her own good cheer is a kind of enchantment, that can itself fulfill the promise of a verdant future.
Whenever Enchantress is about to receive a Neutral Item token from a Neutral creep, she gets 1 more, if available.
<ab>Enchantress Impetus 1.mp3</ab> <ab>Enchantress Impetus 2.mp3</ab>
Autocast / Active Attack Modifier
Enchants her own attack while activated, causing it to deal additional distance-based damage between Enchantress and the enemy target. The farther the target, the greater the damage.
: 1750
Distance Damage Factor: 0.05/0.1/0.15/0.2 ( )
Impetus is more effective on creeps.
While Aiushtha favors peaceful means, she is capable of a magical onslaught from a distance, her spears gaining energy from the natural life around her.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Upon learning Impetus, it has off by default.
- The total distance traveled is calculated as the impacts the target.
- The ability effects are applied on a successful attack as follows:
- The .
- Enchantress’ attack instance.
- Does not affect the following units:
- Since the has a cap, the following are the maximum possible values:
<ab>Enchantress Enchant 1.mp3</ab> <ab>Enchantress Enchant 2.mp3</ab>
Enchantress charms an enemy hero and slowing its movement speed in the process.
Move Speed Slow: 30%/40%/50%/60%
: 5
If the targeted unit is an enemy or a neutral creep, Enchantress brings it under her control and receives a portion of their experience bounty. If the creep is a neutral it will drop a Neutral Token if available. Enchanted creeps have increased attack damage and max health.
There is a certain limit of creeps that she can control.
Max Enchant Creeps: 1 ( )
Enchant Creep Max Level: 4/5/6/6
Max Health Bonus: 150/250/350/450 ( )
Attack Damage Bonus: 0/25/50/75 ( )
: ( )
: 50%
: 30/60/90/120
Enchanted creeps are summoned units, their attacks are less effective on Reinforced units.
A true steward of the forest, Aiushtha befriends all within it — from lowly trolls to powerful centaurs.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Reapplying the refreshes the duration.
- the oldest enchanted creep in the following conditions:
- Enchanting a new creep while already having the max enchanted creep.
- The enchanted creep’s duration expiring.
- These are not credited to anyone.
- Casting on an neither changes the creator of the illusion, nor grants any Enchant creep ability effects.
- Enchanted illusions are not counted toward the max enchanted units allowed.
- Specifically cannot be cast on the following units:
- Additionally, the following cannot be targeted due to the level restrictions:
<ab>Enchantress Nature’s Attendants.mp3</ab>
A cloud of wisps heals Enchantress and any ally units nearby.
: 275
Number of Wisps: 8 ( )
Heal per Second per Wisp: 4/8/12/16 ( )
: 9/10/11/12
Move Speed Bonus: ( )
Whimsical spirits of the woods possess a healing power that is quite subtle, but gains strength in numbers.
- Details
- Misc.
- Show All
- heal math
- Has a while active.
Leaps backward and disjoints incoming projectiles.
: 500
: 0.4
Enchantress launches Impetus of its corresponding level on a number of furthest enemy units.
Number of Impetus Attacks: 2
Impetus Search Radius: 675
Instant Attack Factor: 1
Sproink is as Sproink does.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Directly uses ‘s ability values, it does nothing if Impetus is not learned upon cast.
<ab>Enchantress Little Friends.mp3</ab>
Roots an enemy unit. Enchantress orders creeps of all factions, including neutral creeps, within the radius to attack the affected enemy unit.
: 1200
Base Root Duration: 2
Root Duration Increase per Creep: 0.5
Max Root Duration: 5
These creeps felt taunted by the affected enemy unit, they have bonus movement speed and attack speed for the duration.
Move Speed Bonus: 100%
Attack Speed Bonus: 100
: 6
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- The max root duration requires Expression error: Missing operand for -. valid creeps have to be within the radius upon cast.
- The is -based, with an infinite linger duration.
- The in the following conditions:
- When the debuff on the primary target expires.
- Upon the affected enemy’s .
- The in the following conditions:
- The kill credit is still given to Enchantress if the creep’s attack lands the kill upon the ability’s duration expiring.
Enchantress beguiles her enemies, slowing their attacks when she is attacked.
Attack Speed Slow: 100/150/200 ( )
Backswing as Slow Duration Factor: 1
After attacking Aiushtha, most opponents are overwhelmed with guilt having attacked such a natural beauty.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Procs on the enemy unit’s when attacking Enchantress.
- Affects the following units:
- Does not affect the following units:
- When the attack connects and its attack instance is applied, Untouchable applies its slow .
- The slow duration is defined as:
- The slow is independent of the enemy unit’s attack backswing.
- When changing attack targets, the persists but the attack speed slow is no longer applied on the attacker.
- The debuff persists until the attack against the new target finishes or gets canceled.
- Does not prevent the ability effects when applying sources.
- Does not affect the idle animation within the enemy unit’s after the attack backswing.
- Increased Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Nature’s Attendants» on «Enchantress». duration from 9/10/11/12 to 10/11/12/13.
- Template:Cf the Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Forest Freebie» on «Enchantress». innate ability for [[Enchantress|]] :
- Grants 1 additional Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Activate» on «Neutral Items». upon proc if available.
- Template:Cf the Facet component:
- Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Enchant» on «Enchantress».
- No longer deals 20/30/40/50 magical damage per second on enemy heroes.
- Now grants 0.5 * NeutralCreepXP upon casting on creeps.
- Now has a 100% set neutral item drop rate.
- Reduced creep bonus health from 200/300/400/500 to 150/250/350/450.
Dota Plus Progress
Relics track a hero’s actions and statistics, and display in-game notifications when a milestone is reached. They are only available to Dota Plus subscribers.
‘s Relics | Voice Lines | |
---|---|---|
|
Bronze |
|
Silver |
|
|
Gold |
|
|
Platinum |
|
|
Master |
|
|
Grandmaster |
|
- Unlike most heroes, Enchantress’ attack projectiles and actually use the model of her equipped cosmetic weapon.
- Enchantress’ alternate/fun name in DotA was Bambi, referencing the classic Disney animated film of the same name.
- <ab>vo_enchantress_ench_death_11.mp3</ab> «I guess the good do die young.» is a reference to the 1977 song by Billy Joel «Only the Good die young».
- <ab>vo_enchantress_ench_start_01.mp3</ab> «Ready or not, here I come!» is a reference to the traditional announcement at the start of the childhood game of Hide and Seek, and possibly a reference to the song Ready or Not Here I Come (Can’t Hide from Love) originally created by the Delfonics.
-
Enchantress ability icon progress.png
Ability icon progress
-
Enchantress hero icon progress.png
Hero icon progress
Enchantress — гибкий герой, но чаще всего выбирается на роль поддержки на легкую или сложную линии. «Энча» имеет очень маленький запас здоровья, маны и не отличается высоким показателем брони, зато её самое заметное преимущество — это высокая стартовая скорость передвижения. Врожденная способность позволяет добыть дополнительный жетон нейтрального предмета, если у команды еще есть место для них. Enchantress обладает возможностью зачаровывать свои копья заклинанием , с помощью которого её атаки наносят больше урона за счёт преодолённого снарядом расстояния. Вторая способность, , снимает с противников положительные эффекты и сильно замедляет их, что позволяет увеличить эффективность , сохраняя дистанцию. Этот навык также позволяет брать контроль над нейтральными юнитами, призванными существами и иллюзиями противников, что делает из Enchantress очень неприятного противника, тратящего минимум ресурсов с максимумом пользы. Spellbound, один из аспектов Enchantress, увеличивает дальность применения и дальность атак, что могут быть по ним совершены, что еще больше усиливает синергию этого умения с копьями . Очень хорошо слабую выживаемость Enchantress компенсирует заклинание , призывающее светлячков, исцеляющих союзников. Аспект Overprotective Wisps усиливает , призывая до 4 исцеляющих светлячков при получении определенного количества урона, вследствие чего герой способен долгое время выживать в бою. Ультимативная способность сильно замедляет скорость атаки противников по Enchantress, увеличивая выживаемость против вражеских керри. Самый нужный предмет для «Энчи» — , ведь он обеспечивает сразу и мобильность, и выживаемость, при этом усиливая урон . В более поздней игре в закупе часто можно увидеть , Scythe of Vyse, или . Интересной опцией станет приобретение , с которым у Enchantress появится новое умение — , позволяющее применять оцепенение к врагам и заставляющее всех крипов в радиусе действия атаковать цель способности. Enchantress боится эффекта обезоруживания и безмолвия, поэтому в случае, если противник имеет возможность наложить их вас, стоит заранее обезопасить себя покупкой Black King Bar.
17 + 2
19 + 2,1
22 + 3,8
Атак в секунду |
|
575 (дальний бой) |
|
+12 светлячков Nature’s Attendants
+6,5% к урону от Impetus
+150 здоровья и +25 урона прирученным крипам
+65 к замедлению атаки от Untouchable
+8 лечения Nature’s Attendants
+45 к урону
Nature’s Attendants ускоряет передв. на 30
+10 к броне очарованных крипов
При получении урона призывает исцеляющих светлячков. Nature’s Attendants: когда владелец этой способности получает больше 250 урона от вражеских героев, его в течение 4 сек. излечивает 1 светлячок. Одновременно может существовать до 4 светлячков, полученных таким образом.
Увеличивает дальность применения Enchant и дальность атак по цели этой способности. Enchant: увеличивает дальность атак по герою, на которого действует эта способность, а также дальность её применения.
История
Аюшта кажется невинным и беззаботным лесным существом, и пусть это первое впечатление не обманчиво, оно едва ли раскрывает её натуру. Аюшта прекрасно понимает, отчего страдает природа. Она прошла многими тропами, приветливыми и угрюмыми лесами, бывала во всех краях в любое время года — и всюду искала дружбы, несла вести, смех и исцеление. Иначе никак: где разразилась война, там лес идёт на суда и осадные орудия, а в мирных местах деревья вырубают, чтобы строить дома и топить бесчисленные очаги. Аюшта внимает мольбам беззащитных существ, которые так нуждаются в лиственной тени и зелёном крове. Она прислушивается к тем, до кого никому нет дела, и несёт их истории по всему миру, уверенная в том, что её доброе слово — словно чары, от которых наш мир расцветёт.
Способности
При выпадении нейтрального жетона этот герой сразу получает ещё 1, если они не закончились.
Способность: пассивная
Действует на: себя
Усиливает атаки героя, добавляя к ним урон, зависящий от расстояния до цели: чем она дальше, тем больше урон. Крипы и иллюзии получают двойной урон.
Расход маны: 50
Способность: активный модификатор атаки
Действует на: врагов
Тип урона: чистый
Дальность применения: 575
Урон от расстояния: 5%/10%/15%/20% (Талант: 11,5%/16,5%/21,5%/26,5%)
Максимальное расстояние: 1750
Множитель урона по крипам: 2
- Дальность применения может быть дополнительно увеличена за счет других бонусов дальности атаки. Однако на него не влияют бонусы к дальности применения способностей.
- Автоприменение и ручное применение используют текущую дальность атаки Enchantress.
- Расстояние рассчитывается по мере попадания снаряда в цель.
- Это означает, что удаление от цели заставляет ее наносить больше урона при ударе, а приближение уменьшает урон.
- Дополнительный урон наносится отдельно и считается уроном от заклинаний, на него могут воздействовать увеличение урона от заклинаний и вампиризм заклинаниями.
- Impetus сперва наносит урон от способности, затем урон от автоатаки, в то же время Impetus все еще зависит от атаки, поразившей цель.
- Урон достигает максимального значения на расстоянии в 1750, что приводит к следующим максимальным значениям урона:
- Считает крипов-героев и Рошана героями, иллюзии — крипами.
- Может нанести в общей сложности 87,5/175/262,5/350 (201,25/288,75/376,25/463,75 с талантом) урона героям.
- Может нанести в общей сложности 175/350/525/700 (402,5/577,5/752,5/927,5 с талантом) урона крипам.
- Impetus не работает против союзных юнитов, зданий или вардов.
- Не может быть использована к курьерам.
Несмотря на то что Аюшта преследует мирные цели, она вполне способна нанести магический удар издалека: её копья черпают энергию из окружающей природы.
Герой очаровывает выбранного врага. Если это крип, то он на 30/60/90/120 сек. переходит под контроль героя, получая бонус к урону от атак и максимальному здоровью. Применение на крипа даёт 50% от опыта за его убийство, а также нейтральный жетон, если он доступен. Максимум крипов одновременно: 1.
Расход маны: 40/50/60/70
Способность: направленная на юнита
Действует на: врагов
Дальность применения: 500/550/600/650
Замедление скорости передвижения героя: 30%/40%/50%/60%
Длительность замедления героя: 5
Максимальное число зачарованных крипов: 1
Максимальный уровень зачарованных крипов: 4/5/6/6
Бонус к максимальному здоровью зачарованных крипов: 150/250/350/450 (Талант: 300/400/500/600)
Бонус к урону от атаки зачарованных крипов: 0/25/50/75 (Талант: 35/60/85/110)
Бонус к броне зачарованных крипов: 0/3/6/9
Длительность: 30/60/90/120
Дарует новую способность — Little Friends. Повышает максимальное количество подконтрольных крипов с 1 до 2.
Число подконтрольных крипов:
Как истинная хранительница леса, Аюшта дружна со всеми в нем — от низших троллей до могучих кентавров.
Призывает рой светлячков, которые лечат героя и всех ближайших союзников в течение 9/10/11/12 сек.
Расход маны: 140
Способность: ненаправленная
Действует на: союзников/себя (с талантом)
Радиус поиска: 275
Количество духов: 8 (Талант: 20)
Лечение в секунду за духа: 4/8/12/16 (Талант: 24/28/32/36)
Длительность: 10/11/12/13
Доп. скорость передвижения: 0 (Талант: 30)
Капризные духи леса очень слабы поодиночке, но стоит им собраться в рой, как их исцеляющая сила многократно возрастает.
Герой отскакивает назад, уворачиваясь от летящих в него снарядов, и запускает копья с эффектом Impetus в самых отдалённых врагов в радиусе своей атаки + 100. Число целей: 2.
Расход маны: 50
Способность: ненаправленная
Действует на: себя/врагов
Тип урона: мгновенная атака
Дальность прыжка: 500
Длительность прыжка: 0,4
Количество копий Impetus: 2
Радиус поиска Impetus: 675
Для открытия способности требуется Aghanim’s Shard.
Вот так прыг да скок.
Накладывает оцепенение на выбранное вражеское существо. Все союзные, вражеские и нейтральные крипы в радиусе действия атакуют цель способности, имея увеличенную скорость передвижения и атаки. Действует 6 сек.
Расход маны: 75
Способность: направленная на юнита
Действует на: врагов/юнитов
Дальность применения: 750
Радиус поиска: 1200
Доп. скорость атаки крипов по цели: 100
Доп. скорость передвижения крипов к цели: 100%
Длительность: 6
Базовая длительность оцепенения: 2
Бонус к длительности оцепенения за крипа: 0,5
Макс. длительность оцепенения: 5
Пленённые красотой героя, противники атакуют его с уменьшенной скоростью.
Способность: пассивная
Действует на: врагов
Замедление скорости атаки: 100/150/200 (Талант: 165/215/265)
- Untouchable срабатывает всякий раз, когда враг атакует Enchantress, независимо от расстояния.
- Это означает, что не имеет значения, попала ли атака или нет, замедление все равно применяется.
- Не работает против строений, союзников или неуязвимых юнитов.
- Когда атака заканчивается, начинает действовать дебафф замедления, который длится столько же, сколько остаточная анимация атаки.
- Отмена остаточной анимации не влияет на эту продолжительность, поэтому невозможно сбросить скорость атаки, отменив ее.
- При переключении целей атаки дебафф сохраняется, но не применяет замедление к новой цели.
- Дебафф сохраняется до тех пор, пока атака по новой цели не завершится или не будет отменена.
- Это означает, что можно пропустить длительность замедления на основе обратного замаха, отдав приказ атаки на новую цель в пределах дальности атаки между каждой атакой.
- Это также означает, что дебафф не влияет на анимацию бездействия в анимации атаки после остаточной анимации.
После нападения на Аюшту большинство соперников испытывают чувство вины за то, что осмелились поднять руку на такую прекрасную деву.
Изменения в патчах
7.36b от 06.06.2024
- Базовая регенерация маны увеличена на 0,5.
7.36a от 27.05.2024
- Nature’s Attendants: продолжительность увеличена с 9/10/11/12 секунд до 10/11/12/13 секунд.
7.36 от 23.05.2024
- Forest Freebie: новая врождённая способность. Пассивная, нельзя улучшить;
- Forest Freebie: каждый раз, когда Echantress получает жетон нейтрального предмета, она может получить еще один, если он доступен;
- Overprotective Wisps: Nature’s Attendants. Nature’s Attendants. Каждый раз, когда герой получает более 250 единиц урона от вражеских героев, появляется 1 сверчок, исцеляющий ее 4 секунды. Не может быть одновременно более 4 светлячков;
- Spellbound: Enchant. Получает 50/100/150/200 дополнительной дальности атаки, когда атакует зачарованных вражеских героев;
- Spellbound: Enchant. Дальность применения увеличена с 500/550/600/650 до 550/650/750/850;
- Enchant: больше не наносит урон в секунду героям;
- Enchant: Enchantress получает 50% опыта за прирученного крипа;
- Enchant: приручение нейтрального крипа гарантирует жетон нейтрального предмета, если он доступен;
- Enchant: дополнительное здоровье крипов снижено с 200/300/400/500 до 150/250/350/450;
- Талант 15 уровня: «+5 Nature’s светлячков Nature’s Attendants» заменен на «+8 лечения Nature’s Attendants»;
- Талант 20 уровня: «+30% здоровья/урона прирученным крипам» заменен на «+150 здоровья и +25 урона прирученным крипам»;
- Талант 25 уровня: «+20 лечения Nature’s Attendants» заменен на «+12 светлячков Nature’s Attendants».
7.35 от 15.12.2023
- Enchant: теперь вражеские герои под действием этой способности получают 20/30/40/50 урона в секунду;
- Enchant: больше не увеличивает броню очарованных крипов на 0/3/6/9;
- Талант 10 уровня: «+8% к сопротивлению магии» заменен на «+10 к броне очарованных крипов».
7.34b от 15.08.2023
- Прирост силы увеличен с 1,7 до 2;