Warlock — герой поддержки, предпочитающий легкую линию. Силён в сражениях 5 на 5 за счет своих мощных способностей работающих по области. излечивает союзника или наносит урон противнику. Хороший урон с атаки и высокий показатель здоровья в сочетании с позволяют Warlock легко размениваться ресурсами с врагом или защищать своего керри. накладывает на вражеских существ в большой области замедление, которое усиливается с течением времени, а при покупке способность начинает создавать малых бесов каждые 2 секунды применения способности. связывает несколько противников, от чего часть урона, полученная кем-либо из них, наносится остальным, а также создаёт малых бесов при смерти вражеских юнитов. оглушает врагов и призывает голема, который имеет уникальный модификатор атаки и наносит периодический урон врагам вокруг. В зависимости от ситуации в игре можно усилить големов талантами «Големы имеют 80% сопротивления магии» и «+20 к броне големов» на 25-м уровне. При наличии Варлок призывает двух более слабых големов. Способность отлично сочетается с , так как Warlock сможет призвать в сражение 4 големов, каждый из которых будет по очереди оглушать противников в большом радиусе. Комбинация из двух и двух оставляет мало шансов противникам в сражении. При хорошем старте на ранней стадии игры можно приобрести Hand of Midas, чтобы быстрее накопить опыт и деньги на покупку и . Не стоит также забывать про и , которые помогут спасать союзников в драке.
22 + 2,4
10 + 1
25 + 3,1
Атак в секунду | |
600 (дальний бой) | |
Големы имеют 80% сопротивления магии
+20 к броне големов
+40 к урону от Upheaval
Призыв голема при смерти
+15 к лечению/урону от Shadow Word
Upheaval ускоряет атаку союзников на 10 в секунду
+50 к радиусу Upheaval
+4% к урону от Fatal Bonds
Часть восстановления здоровья и маны героя добавляется к урону от горения у его големов от Chaotic Offering. Chaotic Offering: часть восстановления здоровья и маны героя добавляется к урону от горения у его големов от Chaotic Offering.
Герой начинает игру с расходуемым предметом Black Grimoire, применение которого даёт дополнительный опыт за каждое участие в убийстве. Изначально имеет 1 заряд.
История
Будучи главой отдела реликвий запретных архивов Ультимирской академии, Дэмнок Лэнник посвятил себя поиску затерянных, редких и просто запретных томов. Ничто не могло заставить Дэмнока свернуть с его тропы, стоило ему прознать, что, быть может, в конце пути он найдет хотя бы жалкий кусочек свитка с древними знаниями — ни проклятые храмы, ни запутанные пещерные ходы, ничто. И так часто приходилось ему сталкиваться с агрессивными сущностями, оставленными защищать эти самые древние знания, что изучение магии, томы о которой он и искал, стало жизненной необходимостью. С таким же бесконечным энтузиазмом принялся Лэнник за учение, с каким отправлялся в опаснейшие походы за записями — и в результате превзошел всех чернокнижников Ультимирской академии за время, которого остальным хватало, только чтобы пройти самые первые курсы — и то не всегда. Практически по инерции он вырезал себе посох из дредвудского дерева и заточил в него дух демона из Глубин Ада. И начал, в ожидании нахождения самой последней затерянной книги с древними знаниями, писать свое собственное произведение — Черный Гримуар. Вне всякого сомнения, это будет одним из лучших обучающих пособий по прикладной демонологии в мире.
Способности
На месте существа, погибшего под действием любой способности героя, появляется малый бес, который живёт 15 сек. и взрывается при смерти. Бес автоматически преследует ближайших врагов (в первую очередь героев под действием способности Fatal Bonds) и взрывается, добежав до жертвы.
Способность: пассивная
Действует на: себя
Увеличивает мощь всех призываемых бесов.
Соединяет несколько врагов магической связью, из-за чего часть урона, полученного любым из них, наносится и остальным. На месте существа, погибшего под действием этой способности, появляется бес, который живёт 15 сек. и взрывается при смерти. Бес автоматически преследует ближайших врагов (в первую очередь героев под действием этой способности) и взрывается, добежав до жертвы.
Расход маны: 120/130/140/150
Способность: направленная на юнита
Действует на: существ
Тип урона: тип источника урона/без отражения
Расстояние отскока: 700
Количество отскоков: 6
Распределяемый урон: 12%/16%/20%/24% (Талант: 16%/20%/24%/28%)
Бесы за смерть юнита: 1
Радиус поиска у малых бесов: 1200
Увеличивает мощь всех призываемых бесов.
Бонус к уровню беса: 1
Здоровье | 30/80/130/180/280 |
---|---|
Мана | У этого существа нет маны |
Уровень | 1 |
Длительность | 15 |
Броня | 1 |
Сопротивление магии | 0% |
Сопротивление эффектам | 0 |
Урон от атаки | 10/12/14/16/18 ‒ 11/13/15/17/19 |
Дальность атаки | 80 |
Дальность обнаружения | 1200 |
Скорость атаки | 200 • 2с. базового времени атаки |
Анимация атаки | 0,38+0,57 |
Скорость снаряда | Мгновенная |
Скорость передвижения | 300/315/330/345/360 (100) |
Скорость поворота | 0,5 |
Размер столкновения | 18 |
Радиус связывания | 8 |
Дальность обзора | 800 |
Награда | 17 |
Опыт | 17 |
Способности | Eldritch Explosion |
Регенерация здоровья | 0,5 |
Примечания | Не поддаются контролю |
Древнее заклятие, которое объединяет жизненные силы различных существ в единую сущность.
Герой шепчет заклинание, которое действует на цель и существ вокруг неё. Излечивает союзников и наносит урон врагам.
Расход маны: 120/130/140/150
Способность: направленная на юнита/направленная на область (с талантом)
Действует на: существ
Тип урона: магический
Дальность применения: 600/700/800/900
Урон в секунду: 16/24/32/40 (Талант: 31/39/47/55)
Лечение в секунду: 16/24/32/40 (Талант: 31/39/47/55)
Длительность: 10
Радиус: 300
- Двойное нажатие автоматически применяет способность на героя.
- Можно использовать на союзных курьеров.
- Наносит урон или лечит с интервалом в 1 секунду, начиная с 1 секунды после применения, срабатывая 10 раз.
- На длительность дебаффа на врагах не действуют источники сопротивления эффектам.
- Может нанести цели до 150/250/350/450 (330/430/530/630 с талантом) урона (до уменьшений).
- Постоянно исцеляет в полном объеме за каждое применение способности, независимо от того, сколько урона в действительности получает цель.
- Талант 15-ого уровня, увеличивающий урон и лечение, не обновляет уже существующие модификаторы.
- Последовательные применения Shadow Word полностью сочетаются и работают независимо друг от друга.
- У способности есть два звуковых сопровождения: первый звук воспроизводится, если цель — союзник, а второй — если враг.
- Талант 20-ого уровня превращает Shadow Word в способность, направленную на область, так что теперь она не может напрямую нацеливаться на юнитов.
- Двойное нажатие применяет способность в радиусе, центром которого является Warlock.
- Можно выбрать в качестве цели невидимых юнитов и юнитов, находящихся в тумане войны.
Тайные искусства Демнока могут найти множество применений — будь то мощные исцеляющие чары либо губительное проклятье.
ПРЕРЫВАЕМАЯ — мощный поток энергии, который замедляет врагов, наносит им урон и становится сильнее по мере применения. Действует до 10/12/14/16 сек. Эффект сохраняется в течение 3 сек. после того, как враг покинул зону действия или способность прервалась.
Расход маны: 100
Способность: направленная на область/прерываемая
Действует на: врагов/союзников (с талантом)
Тип урона: магический
Дальность применения: 800
Радиус: 575/600/625/650 (Талант: 625/650/675/700)
Макс. время применения: 10/12/14/16
Увеличение урона в секунду: 10
Максимальный урон в секунду: 35/60/85/110 (Талант: 75/105/125/150)
Увеличение замедления скорости передвижения в секунду: 11%/14%/17%/20%
Макс. замедление скорости передвижения: 55%/70%/85%/100%
Длительность баффа/дебаффа: 3
Увеличение бонуса к скорости атаки в секунду для союзников: 0 (Талант: 10)
Макс. бонус к скорости атаки: 0 (Талант: 70)
Во время применения Warlock каждые 2 секунды создает беса, который действует в течение нескольких секунд и взрывается, нанося урон всем врагам вокруг себя после смерти.
Количество бесов за создание:
Интервал создания бесов во время применения способности:
- Сила Upheaval зависит от длительности применения героем, а не от того, как долго существо находится в зоне действия способности.
- Значения дебаффов и баффов применяются и/или обновляются через одинаковые промежутки времени.
- Значения способности Upheaval перестают увеличиваться в последние 0,1 секунды применения.
- Значения способности увеличиваются на каждом тике сервера, начиная с 1 тика после применения:
- Замедление скорости передвижения увеличивается на 0,37%/0,47%/0,57%/0,67% за тик, достигая максимального значения за 4,9/4,9/4,9/4,9 секунды.
- Урон в секунду увеличивается на 1,17/2/2,83/3,67 урона за тик, достигая максимального значения за 3,4/5,9/8,4/10,9 секунды.
- Талант 15-ого уровня увеличивает бонус к скорости атаки союзников на 0,33 за тик, достигая максимального значения за 6,9 секунды.
- Изучение таланта сразу же обновляет текущую способность.
- С максимальным временем применения и длительностью дебаффа способность может нанести до 355,25/654/990,25/1364 единиц урона (до уменьшения) за всё время нахождения в области Upheaval.
- Последовательные дебаффы Upheaval, которые наносят урон в секунду, полностью сочетаются и действуют независимо друг от друга.
- Однако последовательно наложенные дебаффы обновляют значениe замедления скорости передвижения и длительность.
- После приобретения Aghanim’s Shard Upheaval создает 1 малого беса в зависимости от текущего уровня Fatal Bonds за каждые 2 секунды применения.
- Может создать до 4/5/6/7 малых бесов за все время применения Upheaval.
- Полностью применяются примечания Fatal Bonds, связанные с малыми бесами.
- Чтобы создавать малых бесов, не нужно изучать Fatal Bonds.
Демнок управляет пространством и временем, ослабляя целые армии.
Вызывает из недр земли голема, оглушая врагов на 0,8 сек. Голем живёт 60 сек., получает меньше урона от заклинаний, имеет повышенное сопротивление замедлениям, обжигает всех врагов вокруг и имеет уникальный эффект атаки.
Расход маны: 200/400/600
Способность: направленная на область/пассивная (с талантом)
Действует на: врагов
Дальность применения: 900
Радиус оглушения: 600
Задержка эффекта: 0,5
Количество големов: 1
Длительность оглушения: 0,8
Время жизни голема: 60
Сопротивление к замедлению у голема: 60%
Количество големов при смерти героя: 0 (Талант: 1)
Призывает 2 големов.
Количество големов: 2
Интервал появления голема: 0,5
Призываемый древний крип-герой
Здоровье | 1500/2250/3000 (Aghanim’s Scepter: 1000/1650/2400) |
---|---|
Мана | У этого существа нет маны |
Уровень | 1 |
Длительность | 60 |
Броня | 8/12/14 (Талант: 28/32/34) |
Сопротивление магии | 33% (Талант: 87%) |
Сопротивление эффектам | 0 |
Урон от атаки | ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ100/160/220 ‒ 120/180/240 ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ(Aghanim’s Scepter: 75/120/165 ‒ 85/130/175) |
Дальность атаки | 225 |
Дальность обнаружения | 500 |
Скорость атаки | 100 • 1,2с. базового времени атаки |
Анимация атаки | 0,26+0,57 |
Скорость снаряда | Мгновенная |
Скорость передвижения | 320/340/360 (100) |
Скорость поворота | 0,5 |
Размер столкновения | 27 |
Радиус связывания | 24 |
Дальность обзора | 1800 |
Награда | 100/150/200 (Aghanim’s Scepter: 50/75/100) |
Опыт | 98 |
Способности | Flaming Fists, Permanent Immolation |
Регенерация здоровья | 25/50/75 |
Примечания | Имеет 60% сопротивление к замедлению |
Демнок выпускает из своего дредвудского посоха плененного духа, который разрушает вражеские ряды.
Изменения в патчах
7.36c от 25.06.2024
- Аспект Champion of Gorroth: Chaotic Offering. Восстановление в виде урона от горения уменьшено со 100% до 90%;
- Chaotic Offering: здоровье голема изменено с 1400/2300/3200 на 1500/2250/3000.
7.36b от 06.06.2024
- Fatal Bonds: длительность уменьшена с 19/21/23/25 до 18 секунд.
7.36a от 27.05.2024
- Eldritch Summoning: урон от взрыв импов уменьшен с 25/75/125/175/225 до 25/70/115/160/205.
7.36 от 23.05.2024
7.35 от 15.12.2023
- Базовая сила уменьшена с 24 до 22;
- Fatal Bonds: расход маны увеличен со 110/120/130/140 до 120/130/140/150.
This article contains spoilers!
By the forge of creation.
This section is under construction. It may still lack crucial information or contain unvalidated statements.
You can help by coordinating with the authors and offer your help.
They call me Tiny.
This article is a stub. As such, it is not complete.
This article contains lore that’s exclusive to Dota: Dragon’s Blood and may not be canon with the main continuity
Crystal Maiden (Dragon’s Blood) | |
---|---|
![]() | |
About | |
Associated With | |
Heroes | |
Races | Dragons Eldwurms Human |
Factions | Dragon Clan Dragon Knights |
Places | Dragon Hold Helio Imperium Icewrack Lina’s Estate |
Gods | Lirrak |
Characters | Bram Father Kaden |
Species | Water Dragons |
“ | Nearly everything sounds better coming from me. | ” |
Rylai Crystal Maiden (Warden of Icewrack) Dota: Dragon’s Blood
In Dota: Dragon’s Blood
Nothing with Nothing
My Sword, My Life
The Lady of Situations
Desolate and Empty the Sea
Personality and Mannerisms
- [1][2]
- DOTA: Dragon’s Blood, Book 2, Chapter 1: Nothing with Nothing
Father: It’s a quietly held belief among some, heretical in these halls, that certain among us carry dragon traits in our blood. No one knows how this «Dragon Clan» might have come to be, but it’s difficult to argue against its existence. Rylai, the warden of Icewrack herself, manifests some features of a water dragon. Her sister, Lina? Seems more ember dragon than human. This may be why you change. This may be why any of this is possible at all. This is who you really are. Dragon Clan. It means that monster inside you may be more Davion than Slyrak. It means you may be joined forever. Isn’t it wonderful?
Heroes Lore | |
---|---|
From Liquipedia Dota 2 Wiki
- Overview
- Matches
- Changelogs
- Responses
- Sounds
- Animations
- Lore
- Equipment
- Relics
- Old Abilities
Summons powerful demons to fight at his side. | |
---|---|
In the endless pursuit of rare texts, Demnok Lannik found it necessary to learn the magics that would help him reach the most inaccessible tomes. In short time, his obsessive study made him the most powerful Warlock in the academy. As he whispers a versatile to heal fellow adventurers, or damage hostile creatures. his foes together forcing them to share their agony. Demnok Lannik brings a and to every fight. Mired in a dimensional , not even an army can hold long against his dark spells, especially his Golems. | |
Roles: | ![]() ![]() ![]() |
Complexity | ![]() |
Adjectives | Bearded, Cape, Red, Nose Legs ( 2 ) |
Aghanim’s Scepter Upgrade:
Now summons an additional Golem.
Reduces the health, the attack damage and the bounty of these summoned Golems.
Aghanim’s Shard Upgrade:
Creates uncontrollable Minor Imps and chases the nearest enemy or prioritizes enemy units affected by Fatal Bonds.
Upon reaching the enemy unit, the imp explodes.
Increases the level of Eldritch Explosion and additionally bolsters the Minor Imps’ level.
Chaos comes at my command!
Demnok Lannik, WL
As Chief Curator and Head of Acquisitions for the Arcane Archives of the Ultimyr Academy, Demnok Lannik was tireless in his pursuit of lost, rare and forbidden tomes. No cursed temple was so foreboding, no cavern path so treacherous, that any concern for his own survival could dissuade him from entering if rumors hinted that some pamphlet of primordial lore might still survive in its depths. However, so often did his investigations trigger the wrath of protector entities, that he finally found it necessary to master the arts of magic. He bent himself to learning sorcery with the same thorough obsessiveness that marked his quest for incunabula, becoming the most powerful Warlock of the Academy in less time than most practitioners required to complete a course of undergraduate work. Almost as an afterthought, he carved a staff of Dreadwood and summoned into it a captive spirit from the Outer Hells. And anticipating the day when he will have recovered every last lost spellbook, he has commenced writing his own Black Grimoire. It will undoubtedly be instructive.
Whenever a unit dies under effect of any of Warlock’s abilities, a Minor Imp is spawned in their place. Imps are uncontrollable and will run towards nearby enemies, favoring Heroes under the effect of Fatal Bonds. Upon reaching an enemy they explode, dealing damage in AoE. If there are no valid units nearby, they will attack buildings by hand, dealing minor damage. Imp Health: 50/130/210/290/370; Explosion Damage: 25/70/115/160/205; Explosion Radius: 400; Attack Damage (against buildings): 10/14/18/22/26; Imp Duration: 15s. Imp explosions cannot spawn Minor Imps. Aghanim’s Shard improves values by 1 level
These mischevious golem-look-alike creatures are uncontrollable.
Has the Eldritch Explosion ability.
1 Atks / s
Deals damage to all enemies within the radius upon death. It is less effective on creeps.
Eldritch Explosion does not proc when the Minor Imp is attacking buildings.
Binds several enemy units together, causing a portion of the damage taken to one of them to be felt by the others.
: 700
Number of Bounces: 6
: 19/21/23/25
Summons a Minor Imp from the corpse of the enemy unit that dies affected by Fatal Bonds.
These little-ones seek and attack the nearest unit within its search radius.
Imps per Death: 1
Attack Search Radius: 1200
: 15
The bonds are not fatal at all for the Immortal. Applies the debuff but does not affect Roshan.
An ancient incantation that links the vital energies of multiple lifeforms into one collective body.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
Whispers an incantation, healing an ally unit or damaging an enemy unit over time.
Damage per Second: 15/25/35/45 ( )
Heal per Second: 15/25/35/45
: 10
Shadow Word is now an area-targeted ability and applies the debuff and buff to all ally and enemy units respectively within the radius.
: 40+
Warlock arcane arts have a myriad of uses, allowing them to be powerful friendly enchantments or damaging curses.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Deals or in 1-second intervals, starting 1 second after cast.
- Successive casts stack and work independently of each other.
- Affects the following units:
- casts the ability on Warlock.
- Shadow Word plays different ability sound effects for the following units:
- For ally units:
- For enemy units:
A powerful current that grows stronger per channeled second. All ability effects lingers for a short duration after exiting the effect radius.
: 500/550/600/650 (
)
Max Channel Time: 10/12/14/16
Damage Increment per Second: 10
Move Speed Slow Increment per Second: 11%/14%/17%/20%
: 3
Ally Attack Speed Increment per Second: ( )
As Warlock channels up to a certain time, Upheaval reaches its max power and its ability values no longer increases.
All ability values stop increasing at the last 0.1-second of the channeling.
Max Damage per Second: 35/60/85/110
Max Move Speed Slow: 55%/70%/85%/100%
Ally Max Attack Speed Bonus: ( )
Aghanim’s Shard Upgrade
Creates uncontrollable Minor Imps and chases the nearest enemy or prioritizes enemy units affected by Fatal Bonds.
Upon reaching the enemy unit, the imp explodes.
Number of Imps per Spawn: ( )
Imp Spawn per Channel Interval: ( )
Demnok manipulates space-time, impairing entire armies.
- Details
- Misc.
- Show All
- The ability has the following properties:
- Multiple per second sources work independently of each other.
- However, reapplying the slow refreshes its duration.
- All ability value calculations factors the last missing 0.1-second interval.
- mathmath
- Can spawn up to Minor Imps for the entire duration per Upheaval cast.
- Does not require to be learned to spawn Minor Imps.
Summons a Golem from the chaotic depths and stuns enemy units within the radius.
: 600
: 0.5
: 0.8
Golem Spawn Interval: ( )
The primordial golem conjured is partially immune to movement speed slow sources.
Number of Golems: 1 ( )
: 60%
: 60
Aghanim’s Scepter Upgrade
Now summons an additional Golem.
Reduces the health, the attack damage and the bounty of these summoned Golems.
Set Golem Health: ( )
Set Attack Damage: ( )
: ( )
Passively summons a Golem on Warlock’s death location, excluding Reincarnation sources.
Number of Golems: 1
: 60
Demnok unleashes the captive spirit in his Dreadwood staff, causing destruction in enemy ranks.
- Details
- Misc.
- Show All
The Golem from the depths is both an ancient creep and a creep-hero. Certain abilities may react differently on this unit.
0.83 Atks / s
We observe the decay of life in the passage of time. However, this unit seems to revert back to its primodial, infernal form.
Magic Resist Bonus: ( )
: ( )
This unit’s attacks deal pure damage to enemy units within the radius.
The Golem served various masters prior and predates the Frog. Enemy units getting too close will be immolated.
- Chaotic Offering utilizes the
modifier_stunned
.- sources of the same modifier do not stack, the longer duration debuff takes precedence when the same modifier is applied onto the affected enemies.
- within the effect radius are destroyed centered around the Warlock Golem.
- All ability effects during the and effect delay are both visible and audible to everyone.
- Does not affect the following units:
- Summons another seconds after the first golem.
- The passive cast on death summons a regular Golem and has the following properties:
- Reduced
Fatal Bonds duration from 19/21/23/25 to 18 on each level.
- In DotA, Warlock’s ultimate is named «Rain of Chaos» and the summoned unit was called an Infernal, a hulking golem with green-colored flames. Both names were changed in the transition to Dota 2 to avoid copyright conflicts.
- «Just for that, I’m unfiending you.» when killed is probably a play on «Unfriending you» an action in the popular social network Facebook where a person removes another from their friend list.
- ‘ sound effect is based on this otherwise unused voice line.
Warlock ability icon progress.png
Warlock’s ability icon progress
Warlock Golem ability icon progress.png
Warlock Golem’s ability icon progress
Warlock hero icon progress.png
Hero icon progress
- Overview
- Matches
- Changelogs
- Responses
- Sounds
- Animations
- Lore
- Equipment
- Relics
- Old Abilities
Summons powerful demons to fight at his side. | |
---|---|
In the endless pursuit of rare texts, Demnok Lannik found it necessary to learn the magics that would help him reach the most inaccessible tomes. In short time, his obsessive study made him the most powerful Warlock in the academy. As he whispers a versatile to heal fellow adventurers, or damage hostile creatures. his foes together forcing them to share their agony. Demnok Lannik brings a and to every fight. Mired in a dimensional , not even an army can hold long against his dark spells, especially his Golems. | |
Roles: | ![]() ![]() ![]() |
Complexity | ![]() |
Adjectives | Bearded, Cape, Red, Nose Legs ( 2 ) |
Aghanim’s Scepter Upgrade:
Now summons an additional Golem.
Reduces the health, the attack damage and the bounty of these summoned Golems.
Aghanim’s Shard Upgrade:
Creates uncontrollable Minor Imps and chases the nearest enemy or prioritizes enemy units affected by Fatal Bonds.
Upon reaching the enemy unit, the imp explodes.
Chaos comes at my command!
Demnok Lannik, WL
As Chief Curator and Head of Acquisitions for the Arcane Archives of the Ultimyr Academy, Demnok Lannik was tireless in his pursuit of lost, rare and forbidden tomes. No cursed temple was so foreboding, no cavern path so treacherous, that any concern for his own survival could dissuade him from entering if rumors hinted that some pamphlet of primordial lore might still survive in its depths. However, so often did his investigations trigger the wrath of protector entities, that he finally found it necessary to master the arts of magic. He bent himself to learning sorcery with the same thorough obsessiveness that marked his quest for incunabula, becoming the most powerful Warlock of the Academy in less time than most practitioners required to complete a course of undergraduate work. Almost as an afterthought, he carved a staff of Dreadwood and summoned into it a captive spirit from the Outer Hells. And anticipating the day when he will have recovered every last lost spellbook, he has commenced writing his own Black Grimoire. It will undoubtedly be instructive.
Whenever a unit dies under effect of any of Warlock’s abilities, a Minor Imp is spawned in their place. Imps are uncontrollable and will run towards nearby enemies, favoring Heroes under the effect of Fatal Bonds. Upon reaching an enemy they explode, dealing damage in AoE. If there are no valid units nearby, they will attack buildings by hand, dealing minor damage. Imp Health: 50/130/210/290/370; Explosion Damage: 25/70/115/160/205; Explosion Radius: 400; Attack Damage (against buildings): 10/14/18/22/26; Imp Duration: 15s. Imp explosions cannot spawn Minor Imps. Aghanim’s Shard improves values by 1 level
Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found..
These mischevious golem-look-alike creatures are uncontrollable.
Has the Eldritch Explosion ability.
Lua error in Module:Calculate at line 35: in expression «( v1*1 )*100».
This unit does not attack.
Lua error in Module:ValueColor at line 20: Missing parameter 2: String with Values.
Lua error in Module:Calculate at line 35: in expression «(v1+v2)/// (x̄)
It is less effective on creeps.
Eldritch Explosion does not proc when the Minor Imp is attacking buildings.
<ab>Warlock Fatal Bonds 1.mp3</ab> <ab>Warlock Fatal Bonds 2.mp3</ab>
Binds several enemy units together, causing a portion of the damage taken to one of them to be felt by the others.
: 700
Number of Bounces: 6
: 19/21/23/25
Summons a Minor Imp from the corpse of the enemy unit that dies affected by Fatal Bonds.
These little-ones seek and attack the nearest unit within its search radius.
Imps per Death: 1
Attack Search Radius: 1200
: 15
The bonds are not fatal at all for the Immortal. Applies the debuff but does not affect Roshan.
An ancient incantation that links the vital energies of multiple lifeforms into one collective body.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- The Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found.. uses the same model as Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found.. and has a smaller .
<ab>Warlock Shadow Word 1.mp3</ab> <ab>Warlock Shadow Word 2.mp3</ab>
Whispers an incantation, healing an ally unit or damaging an enemy unit over time.
Damage per Second: 15/25/35/45 ( )
Heal per Second: 15/25/35/45
: 10
Shadow Word is now an area-targeted ability and applies the debuff and buff to all ally and enemy units respectively within the radius.
: 40+
Warlock arcane arts have a myriad of uses, allowing them to be powerful friendly enchantments or damaging curses.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Deals or in 1-second intervals, starting 1 second after cast.
- Successive casts stack and work independently of each other.
- Affects the following units:
- casts the ability on Warlock.
- Shadow Word plays different ability sound effects for the following units:
- For ally units: <ab>Warlock Shadow Word 1.mp3</ab>
- For enemy units: <ab>Warlock Shadow Word 2.mp3</ab>
A powerful current that grows stronger per channeled second. All ability effects lingers for a short duration after exiting the effect radius.
: 500/550/600/650 (
)
Max Channel Time: 10/12/14/16
Damage Increment per Second: 10
Move Speed Slow Increment per Second: 11%/14%/17%/20%
: 3
Ally Attack Speed Increment per Second: ( )
As Warlock channels up to a certain time, Upheaval reaches its max power and its ability values no longer increases.
All ability values stop increasing at the last 0.1-second of the channeling.
Max Damage per Second: 35/60/85/110
Max Move Speed Slow: 55%/70%/85%/100%
Ally Max Attack Speed Bonus: ( )
Aghanim’s Shard Upgrade
Creates uncontrollable Minor Imps and chases the nearest enemy or prioritizes enemy units affected by Fatal Bonds.
Upon reaching the enemy unit, the imp explodes.
Number of Imps per Spawn: ( )
Imp Spawn per Channel Interval: ( )
Demnok manipulates space-time, impairing entire armies.
- Details
- Misc.
- Show All
- All ability value calculations factors the last missing 0.1-second interval.
- mathmath
- Can spawn up to Minor Imps for the entire duration per Upheaval cast.
- Does not require to be learned to spawn Minor Imps.
<ab>Warlock Chaotic Offering 1.mp3</ab> <ab>Warlock Chaotic Offering 2.mp3</ab> <ab>Warlock Chaotic Offering 3.mp3</ab>
Summons a Golem from the chaotic depths and stuns enemy units within the radius.
: 600
: 0.5
: 0.8
Golem Spawn Interval: ( )
The primordial golem conjured is partially immune to movement speed slow sources.
Number of Golems: 1 ( )
: 60%
: 60
Aghanim’s Scepter Upgrade
Now summons an additional Golem.
Reduces the health, the attack damage and the bounty of these summoned Golems.
Set Golem Health: ( )
Set Attack Damage: ( )
: ( )
Passively summons a Golem on Warlock’s death location, excluding Reincarnation sources.
Number of Golems: 1
: 60
Demnok unleashes the captive spirit in his Dreadwood staff, causing destruction in enemy ranks.
- Details
- Misc.
- Show All
Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found..
The Golem from the depths is both an ancient creep and a creep-hero. Certain abilities may react differently on this unit.
Lua error in Module:Calculate at line 35: in expression «( v1*1 )*100».
This unit does not attack.
Lua error in Module:ValueColor at line 20: Missing parameter 2: String with Values.
Lua error in Module:Calculate at line 35: in expression «(v1+v2)/// (x̄)
We observe the decay of life in the passage of time. However, this unit seems to revert back to its primodial, infernal form.
Magic Resist Bonus: ( )
: ( )
This unit’s attacks deal pure damage to enemy units within the radius.
The Golem served various masters prior and predates the Frog. Enemy units getting too close will be immolated.
- The Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found.. is always at the center of the area-targeted location facing east.
- Each cast summons an independent Warlock Golem instance.
- The following sources do not update the current summoned instance:
- Chaotic Offering utilizes the
modifier_stunned
.- sources of the same modifier do not stack, the longer duration debuff takes precedence when the same modifier is applied onto the affected enemies.
- within the effect radius are destroyed centered around the Warlock Golem.
- All ability effects during the and effect delay are both visible and audible to everyone.
- Does not affect the following units:
- Summons another Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found.. seconds after the first golem.
- The passive cast on death summons a regular Golem and has the following properties:
- Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Chaotic Offering» on «Warlock».
- Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found.. [[File:|24px|link=Warlock Golem|class=noprint]] Warlock Golem
- Rescaled health from 1400/2300/3200 to 1500/2250/3000.
Champion of Gorroth Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Permanent Immolation» on «Warlock Golem».
- Reduced hero health regeneration as damage per second bonus factor from 1 to 0.9.
- Reduced hero mana regeneration as damage per second bonus factor from 1 to 0.9.
- Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found.. [[File:|24px|link=Warlock Golem|class=noprint]] Warlock Golem
- Reduced Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Fatal Bonds» on «Warlock». duration from 19/21/23/25 to 18 on each level.
- Lua error in Module:VarQuery at line 35: No results found.. [[File:|24px|link=Minor Imp|class=noprint]] Minor Imp
- Reduced Lua error in Module:Ability_ID at line 31: Could not find Lpdb data for «Eldritch Explosion» on «Minor Imp». from 25/75/125/175/225 to 25/70/115/160/205.
- In DotA, Warlock’s ultimate is named «Rain of Chaos» and the summoned unit was called an Infernal, a hulking golem with green-colored flames. Both names were changed in the transition to Dota 2 to avoid copyright conflicts.
- <ab>vo_warlock_warl_death_11.mp3</ab> «Just for that, I’m unfiending you.» when killed is probably a play on «Unfriending you» an action in the popular social network Facebook where a person removes another from their friend list.
- ‘ sound effect is based on this <ab>vo_warlock_warl_incant_24.mp3</ab> otherwise unused voice line.
- In DotA, Fatal Bonds used to share the same icon as .
Warlock ability icon progress.png
Warlock’s ability icon progress
Warlock Golem ability icon progress.png
Warlock Golem’s ability icon progress
Warlock hero icon progress.png
Hero icon progress
- Rescaled movement speed slow increase per second from 10%/15%/20%/25% to 11%/14%/17%/20%.
+75 radius reduced to +65.
- Reduced base attack speed from 100 to 90.
- Reduced movement speed from 320/335/350/365/380 to 300/315/330/345/360.
- Reduced base health from 200 to 120.
- Reduced stun duration from 1 to 0.8.
- upgrade:
- Turns into an area-targeted ability with a 450 radius.
- now summons a per 2 seconds of channeling.
- The summons have the passive ability, which deals 60% max health as damage within a 400 radius when killed or upon expiring.
- Minor Imps are creeps that can be controlled, they automatically and continuously seek out the closest, visible target to attack.
- stats:
- Level: 1
- Health: 300
- Attack damage: 17‒18
- Attack range: 80
- Armor: 1
- stats:
- Increased attack damage from 90‒110/140‒160/190‒210 to 100‒120/160‒180/220‒240.
- upgrade:
- Increased golem spawn interval from 0.2 to 0.5.
- Increase attack damage from 70‒80/105‒115/140‒160 to 75‒85/120‒130/165‒175.
- Reduced cooldown from 170 to 160.
- Reduced mana cost from 70/90/110/130 to 70/80/90/100.
- Increased cast range from 450/600/750/900 to 600/700/800/900.
- Reduced cooldown from 50/46/42/38 to 35 on each level.
+8 armor 40 damage per second.
- Increased cast range from 450/550/650/750 to 450/600/750/900.
- Reduced cast time from 0.5 to 0.4.
- Reduced cooldown from 16 to 14.
- Reduced damage shared from 13%/17%/21%/25% to 12%/16%/20%/24%.
- Increased gain from 2.8 to 3.
- Reduced base health regeneration from 1.5 to 0.
- Reduced base mana regeneration from 0.9 to 0.
- from searching closest enemies around the primary target to binding enemy to enemy in a chain.
- Has no bounce delay, number of targets stays the same.
- Can now bind enemies inside the Fog of War.
- Reduced cast range from 525/600/675/750 to 450/550/650/750.
- Increased mana cost from 90/110/130/150 to 120/130/140/150.
- Reduced base from 24 to 22.
- Increased base attack damage from 22‒32 to 24‒34.
- Increased base from 22 to 24.
- Increased mana cost from 250/350/450 to 250/375/500.
- Increased cooldown increased from 165 to 170.
- Purge no longer deals damage to summons (i.e ). []
- damage type from Magical to Pure.
- Reduced damage from 100/150/200 to 80/115/150.
- damage type from HP Removal to Source-type. []
- from sharing damage after reductions to before any damage reductions.
- Increased damage shared from 20% to 25%.
- Increased max channel time from 12 to 16.
- Reduced cooldown from 20 to 16.
- Increased damage per second from 10/20/30/40 to 15/25/35/45.
- Increased heal per second from 10/20/30/40 to 15/25/35/45.
- Reduced cooldown from 24 to 20.
- new Bound Radius mechanic. []
- has the
DOTA_HULL_SIZE_HERO
hull size. [] - This unit has a 27-radius collision size and a 24-radius bound radius respectively.
- has the
- Increased damage shared from 15% to 20%.
- Reduced number of units bonded from 5 on each level to 2/3/4/5.
- Increased damage shared from 3.75%/7.5%/11.25%/15% to 15% on each level.
- Increased cooldown from 20 to 65.
- Fixed some performance issues.
- Fixed the status buff/debuff icon lasting 2 seconds too long visually.
- Fixed being able to attack and deny allies affected by a healing Shadow Word.
- Updated hero description.
- Fixed a potential suicide issue with .
- damage type from Magical to HP Removal.
- Reduced damage shared from 5%/10%/15%/20% to 3.75%/7.5%/11.25%/15%.
- damage type from Pure to Magical.
- Increased damage per second from 8/16/24/32 to 10/20/30/40.
- to Captain’s Mode and Random Draft.
- Updated ability tooltips.
- Increased cooldown from 17 to 22.