Я маяк мудрости в океане невежества!
Эта статья или раздел в процессе перевода на русский.
Вы можете помочь улучшить её, делая правки на основе содержания английской статьи.
Настоящее предложение является дизайн-макетом и не является предложением покупки готового изделия. Товар является индивидуально-определенным и производится по заказу клиента. Мы изготовим его специально для вас!
- Регион доставки:
Оплата картой или наличными
Обмен и возврат в течение 30 дней
Другие товары с принтом «Pudge Dota Fresh Meat Пудж«
- Все принты модели Мужская футболка хлопок
- Все изделия в категории
- Все изделия коллекции
Классическая футболка прямого кроя с коротким рукавом для мужчин из мягкого хлопка плотностью 140-160 г/м2. Базовая универсальная модель на каждый день, для прогулок, спорта, дома. Двойная прострочка швов делает изделие более износостойким.
Принт наносится современным инновационным способом переноса на полотно для создания ярких и долговечных изображений.
Чтобы купить мужскую хлопковую футболку, добавьте позицию в корзину, выберите удобный вариант доставки по срокам и цене и оформите покупку в интернет-магазине. Можно заказать без принта или со своим дизайном.
15 July 2024
Супер!!! Качество отличное!!! Цена ОГОНЬ!!!
13 July 2024
Отличная футболка, хороший материал.
6 July 2024
Все ожидания оправданы, размерная сетка соответствует, отличия цвета по гамме незначительны, будем заказывать еще!
Показать больше отзывов
Мужская футболка хлопок с принтом «Pudge Dota Fresh Meat Пудж» на заказ из коллекции Dota 2 по цене 1695 рублей. Благодаря высокотехнологичному принтеру рисунки и надписи сохраняют свои яркость и четкость надолго. Быстрая доставка логистическими службами СДЭК, Почта России, DPD, Boxberry в любые регионы России и мира, по Москве — от 1 дня. Чтобы купить изделие с артикулом 2849927, выберите нужную модификацию товара, добавьте в корзину и оформите заказ в официальном интернет-магазине Всемайки. Рады ответить на любые вопросы по телефону +7 (495) 646-87-67 круглосуточно.
Качественные экологичные материалы. Контроль каждого изделия
Быстрая доставка по России. Доставка по всему миру
Лёгкий процесс оплаты, обмена и возврата
- Fixed ability effects.
30 августа 2023
- Increased versus scale from 0.9 to 0.98.
- Increased loadout scale from 0.9 to 0.98.
- Typing
Toy Butcher
in the hero selection now highlights . - new attributes. []
- has the following values: BadTeeth
1
, NicePecs1
, Potbelly1
, Red1
, Undead1
, Legs2
and Nose1
.
- has the following values: BadTeeth
6 февраля 2023
- Updated ability tooltips.
22 декабря 2022
- Fixed the following ability interactions with :
6 декабря 2022
- Updated ability descriptions.
14 сентября 2022
- Updated ability tooltips.
- Fixed ability interactions between usable abilities while (i.e. ) and .
- Fixed having the wrong 39‒45 base attack damage instead of the intended 45‒51 in 7.31d.
- Updated ability tooltips.
- Added lore text to .
- Increased attack sound volume с 78 до 81.
- Increased max polygon counts.
- Increased max polygon counts.
- Updated default hero model.
- Removed the -0.05/0.05 pitch randomizer from ‘s impact sound.
- Fixed not appearing in guides editor.
- notes:
- Fixed continuing to channel when the target had broken out of the ability.
- Fixed refunding too much mana when hooking . The mana refund mechanic now considers mana cost reductions.
- Added responses.
- Added response rules for pulling with .
- Fixed neutral creeps sometimes having creep aggro when hooked by to the middle lane.
- Fixed ‘s anti-cliffing mechanic not working and updated which cliffs are affected and which are not.
- Updated default item build.
- Added a Permanent Buffs column in the post-game screen, tracking stacks.
- Reworked Russian voiceover.
- Added Russian voiceover lines.
- Fixed custom chains from cosmetics not appearing in both sides of the model.
- Fixed dealing one instance of self-damage while dealing two to the enemy earlier when it should be the same.
- Updated default hero body texture.
- Added to the Dota2 workshop.
- Updated default hero model.
- Unobstructed movement buff for unit affected by is removed once the unit leaves the restricted area.
- Fixed not tracking the original pull position for purposes of pathing allowance in restricted areas.
- Fixed cast backswing behaviors for the following abilities:
- Fixed some ability backswing timing issues.
- Updated model.
- Fixed some ability Backswing timing issues (, , , , , , , , , , , , ).
- Fixed being able to get units stuck using
- Updated ‘ and ‘s textures.
- Added new attack animations for Pudge.
- Updated Pudge’s model and textures.
- Updated Pudge’s textures.
- Updated the hero selection portrait.
- Fixed bug with Pudge and .
- Fixed damage happening one second too late.
- Fixed some abilities having incorrect durations against creep heroes (like ).
- Fixed being unable to hook d targets.
- Made conform to terrain for more accurate visual read.
- Pudge has a new animation upon getting a kill.
- Fixed doing continuing to do damage after you die.
- Fixed cases where would drop the pulled target to a lower level if your target was near a ledge.
- Changed to pull back units he kills with it.
- now properly gives 500/500 for 4 seconds at location where a unit is hooked.
- Fixed not working on units.
- Updated Pudge’s Icons.
- Fixed Pudge’s not updating when upgrading .
- Hooked up Pudge’s new animation.
- Can no longer hook /.
- Fixed bug with spamming , and adjusted its tick interval to 0.2 from 1.0.
- Fixed cases where creating a linear projectile directly on yourself would cause it to get stuck. This includes fixes to , , , , , , , , , Wave of Terror, and .
- Fixed incorrect mana cost on .
- Pudge’s hook now the hooked unit.
- Теперь считает иллюзии за крипов.
- Это значит, что попадание крюком теперь мгновенно убивает иллюзии.
- Теперь невозможность действовать при броске прерывается, если крюк по кому-то попал.
- Теперь считает иллюзии за крипов.
- Базовое восстановление здоровья уменьшено с 2 до 1,75.
- : перезарядка увеличена с 20/18/16/14 до 20/19/18/17 сек.
- : блок урона изменён с 7/14/21/28 до 8/14/20/26.
множитель и блока урона за эффект уменьшен с 1,6 до 1,5.
- Базовый урон от атаки увеличен с 42‒48 до 45‒51.
- : блок урона увеличен с 5/10/15/20 до 7/14/21/28.
бонус к замедлению от увеличен с 14% до 16%.
- : базовый урон в секунду уменьшен с 60/90/120 до 80/100/120.
- Эффект от применения этой способности больше нельзя развеять.
- Длительность изменена с 7 до 5/6/7/8.
- Расход маны уменьшен с 50 до 35/40/45/50.
- Перезарядка уменьшена с 30/25/20/15 до 20/18/16/14 сек.
- Блокирует часть любого получаемого урона во время действия способности. Может быть применена во время произнесения заклинания.
- Блок урона: 5/10/15/20
- Длительность: 7
- Расход маны: 50
- Перезарядка: 30/25/20/15
- Примечания: Даёт блокировку урона, блокирующую фиксированную часть любого урона во время действия способности.
- Блокирует часть любого получаемого урона во время действия способности. Может быть применена во время произнесения заклинания.
- Левый талант 10-го уровня: доп. урон от увеличен с 28 до 30.
- Базовое восстановление здоровья увеличено с 0 до 1.
- : восстановление здоровья заменено на дополнительные 8%/10%/12%/14% сопротивления магии.
- Правый талант 20-го уровня: +180 золота в минуту ➜ +1 сек. к длительности .
Таланты:
- Правый талант 10-го уровня: доп. опыт уменьшен с 30% до 20%.
- : расход маны изменён со 140 на 125/130/135/140.
- Прирост увеличен с 3,5 до 4.
- Базовый урон увеличен с 34–40 до 40–46.
- : перезарядка увеличена с 17/15/13/11 до 27/22/17/12.
- Перезарядка увеличена с 14/13/12/11 до 17/15/13/11 секунд.
- Урон увеличен с 90/180/270/360 до 150/220/290/360.
- : замедление скорости передвижения изменено с 30% на 20%/24%/28%/32%.
- : расход маны увеличен со 110/120/130/140 до 140.
- Базовое восстановление здоровья увеличено с 0 до 1,5.
- Базовое восстановление маны увеличено с 0,01 до 0,9.
- Теперь может притягивать к герою руны. Затраченная мана в таком случае компенсируется.
- Убраны особые ограничения на отвод нейтральных крипов.
- Теперь цели не получают свободное передвижение на возвышенностях в течении 5 секунд.
- : теперь способность постепенно притягивает жертву.
-
таланты:
- Левый талант 20-го уровня: «-40 сек. от времени возрождения» изменён на «/ сек. действия ».
- Больше не притягивает неуязвимых героев.
- Скорость полёта уменьшена с 1600 до 1450.
- Базовая скорость передвижения уменьшена с 285 до 280.
Таланты:
- Левый талант 20-го уровня: уменьшение времени возрождения усилено с −35 до −40.
-
таланты:
- : замедление скорости передвижения увеличено с 20% до 20%/22%/24%/26%.
- : макс. дистанция и дальность применения увеличены с 700/900/1100/1300 до 1000/1100/1200/1300.
- Скорость поворота увеличена с 0,5 до 0,7.
- damage now pierces .
- : урон в секунду увеличен с 25/50/75/100 до 35/60/85/110.
- Базовая броня уменьшена с 0 до -1 (total armor is now 0,96).
- is now retroactive.
- This means it will now track all enemy hero deaths within the radius, even when not learnt, and adapt the strength bonus based on its level.
- Increased enemy death radius с 400 до 525.
- Максимальная дистанция и дальность применения увеличены с 400/600/800/1000 до 550/700/850/1000.
- Перезарядка уменьшена с 14 до 14/13/12/11.
- Расход маны уменьшен со 140 до 110/120/130/140.
- способность Flesh Heap:
- Flesh Heap:
- Each unit Pudge kills grants him 0,03/0,06/0,09/0,12 strength if it was a non-hero unit, and 0,9/1,2/1,5/1,8 if it was a hero.
- Pudge has to make the last hit to gain the strength. Works on denies.
- Даёт 4%/8%/12%/16% сопротивления магии.
- :
- Whenever an enemy hero dies within 400 radius of Pudge, or Pudge kills an enemy hero from any range, he gains 0,9/1,2/1,5/1,8 strength.
- It doesn’t matter how the enemy hero died, if it died within 400 range of Pudge, he gets the strength. Does not work with denies or allied hero deaths.
- Даёт 4%/8%/12%/16% сопротивления магии.
- now properly interrupts .
- Pudge can no longer get first blood for ting at start.
- Fixed bug that caused it to get erractic at long range.
- No longer bends based on environmental props.
- Can no longer hook .
- Reduced the cast phase during which Pudge is disabled с 0,5 до 0,4.
- : теперь замедляет задетых противников на 20%.
- Flesh Heap
- No longer turns Pudge immune to damage.
- Increased
per killed hero from 0,03/0,06/0,09/0,12 to 0,3/0,6/0,9/1,2 (creep kills still grant 0,03/0,06/0,09/0,12).
- Больше не может купить .
- : перезарядка увеличена с 25 до 30.
- No longer turns Pudge during the 0,5 second cast phase.
- No longer bends based on Pudge’s facing direction.
- способность
- Launches a bloody hook toward a unit or location. The hook will snag the first unit it encounters, dragging the unit back to Pudge and dealing damage if it is an enemy.
- Дальность применения: 400/600/800/1000
- Макс. расстояние: 400/600/800/1000
- Радиус захвата: 100
- Урон: 150/220/290/360
- Расход маны: 125/130/135/140
- Перезарядка: 21/18/15/12
- способность
- A toxic cloud that deals intense damage and slows movement—harming not only enemy units but Pudge himself.
- Радиус: 250
- Урон в секунду: 25/50/75/100
- Длительность задержки ауры: 0,5
- способность
- Each unit Pudge kills grants him 0,03/0,06/0,09/0,12 strength.
- Доп. сопротивление магии: 4%/8%/12%/16%
- Радиус: 525
- Доп. сила за убийство: 0,03/0,06/0,09/0,12
- способность
- Pudge chows down on an enemy unit, disabling it and dealing damage over time. Pudge gets healed for the same amount he damages. Lasts longer on creeps.
- Макс. длительность на героях: 2,95
- Макс. длительность на не-героях: 5,9
- Урон: 75/125/175
- Расход маны: 100/130/170
- Перезарядка: 30
Liquipedia Dota 2 needs more help, are you able to? You just have to register an account and then log in to edit our pages. If you have any questions you can join the #dota2 channel on Discord.
Our friends over at Dota 2 Wiki (Fandom) are moving in with us! Check out the brand new Dota 2 game content here. If you’d like to help out, join our Discord.
Liquipedia app match pages updated!
Liquipedia app match pages are overhauled! Download on Android or iOS!
Liquipedia app’s match pages got completely revamped with game data, standings, VODs and more! Download the the latest version on iOS or Android and read our update blog here.
From Liquipedia Dota 2 Wiki
- Overview
- Matches
- Changelogs
- Responses
- Sounds
- Animations
- Lore
- Equipment
- Relics
- Old Abilities
Hooks and pulls enemies towards him. | |
---|---|
Each carefully aimed throw of Pudge’s signature strikes fear into his foes. Disoriented, his foe stumbles, gagging on a sudden stench of . As it looks up at the fleshy hulk, hoping for an answer, only to watch as the Butcher and carves them with his cleavers, adding a layer to his compost . With every kill he gains additional health and damage, and soon becomes an unstoppable behemoth of rotting flesh. | |
Roles: | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Complexity | ![]() ![]() |
Adjectives | BadTeeth, NicePecs, Potbelly, Red, Undead, Nose Legs ( 2 ) |
Aghanim’s Scepter Upgrade:
Increases the effect radius and damage per second.
When activated, Rot reduces the values of heal, health regeneration, lifesteal, and spell lifesteal sources of all affected targets in the radius.
Aghanim’s Shard Upgrade:
Grants the ability.
The ally hero inside Pudge is regenerating a percentage of their max health per second.
Pudge may eject the swallowed ally hero at any time.
Reduces cooldown. Dismember can now target ally heroes with a cast range increase, swallowing them temporarily in the process.
When I’m through with these vermin, they’ll be fit for a pie!
Grants bonus retroactively that increases each time Pudge kills an enemy Hero or when it dies in his vicinity.
Enemy Death Radius: 450
: 450
Stack Gain per Enemy Death: 1
Str Bonus per Stack: 1.4/1.6/1.8/2 (
)
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Upon gaining a stack, a indicator appears above Pudge’s head.
- The number of stacks and amount of granted is displayed as a .
- str math
<ab>Pudge Meat Hook 1.mp3</ab> <ab>Pudge Meat Hook 2.mp3</ab>
Launches a bloody hook toward a unit or location. The hook will snag the first unit it encounters, dragging the unit back to Pudge and dealing damage.
Max Travel Distance: 1300
Hook Search Radius: 100
: 150/220/290/360 ( )
The hook instantly kills the unit it snags if it is a non-ancient creep, refunding the ability mana cost if it snags a rune.
Current Health as Damage: 100%
Mana Cost as Mana Restore: 100%
The Butcher’s hook is a symbolic nightmare, its curved blade a frightening reminder of his slaughterous intent.
- Details
- Misc.
- Show All
- The ability effects are applied as follows:
- The on self.
- The .
- The .
A toxic cloud that deals intense damage and slows movement — harming not only enemy units but Pudge himself.
: 250 (
)
Damage per Second: 30/60/90/120 ( )
Move Speed Slow: 14%/20%/26%/32% ( )
Aura Linger Duration: 0.5
Aghanim’s Scepter Upgrade
Increases the effect radius and damage per second.
When activated, Rot reduces the values of heal, health regeneration, lifesteal, and spell lifesteal sources of all affected targets in the radius.
: (
)
Health Regen Reduction: ( )
: (
)
Spell Lifesteal Reduction: ( )
A foul odor precedes a toxic, choking gas, emanating from the Butcher’s putrid, ever-swelling mass.
- Details
- Misc.
- Show All
- The ability creates a negative upon toggle , and has the following properties:
- The ability’s 0.2-second damage interval is set for the whole game upon the first toggle .
- Deals 6/12/18/24 to affected enemy units in 0.2-second intervals within the radius.
- This immediately affects enemies upon applying the .
- Does not interrupt Pudge’s abilities.
- Continues to apply its ability effects when affected sources.
- The ability’s 0.2-second damage interval is set for the whole game upon the first toggle .
- Both leveling up the ability and acquiring the while toggle immediately update the damage values and ability effects.
- Does not update the slow values on enemy units with the existing .
- The self-damage cannot be used to Pudge.
- Both the radius damage per second component and the self-damage component are independent of each other.
- Toggle stops the damage per second component, and the lingering only applies its slow.
Negates all damage types from all sources while active.
: 8/14/20/26 ( )
: 5/6/7/8
The Butcher gives new meaning to the words ‘meat shield’.
- Details
- Misc.
- Show All
- Does not interrupt Pudge’s abilities upon cast.
<ab>Pudge Dismember 1.mp3</ab> <ab>Pudge Dismember 2.mp3</ab>
Chows down on an enemy unit. Pudge pulls the unit at a rate up to a certain minimum distance.
Pull Distance per Second: 75
Pull Distance Threshold: 125
Max Channel Time: 2.75 ( )
The Butcher disables the affected target, deals damage over time based on Pudge’s current while healing him for the same amount.
Dismember is more effective on creeps.
Creep Max Channel Time: 5.5 ( )
Number of Intervals: 9
Aghanim’s Shard Upgrade
Reduces cooldown. Dismember can now target ally heroes with a cast range increase, swallowing them temporarily in the process.
Ally Cast Range: (
)
‘When I’m through with these vermin, they’ll be fit for a pie!’
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Tons of math here. creep/hero/creep-hero calc
- Grants Pudge the hidden modifier upon an ally hero cast, creating the ally-only visual indicator above him.
The ally hero inside Pudge is regenerating a percentage of their max health per second.
Pudge may eject the swallowed ally hero at any time.
Max Ally Swallowed: 1
Order Lock Duration: 3
Max Health as Health Regen: 5%
Allies emerge forever changed.
- Details
- Interactions
- Misc.
- Show All
- Acquiring unlocks this .
- The has the following properties:
- Inactive until is cast on an ally hero, and appears in the fourth ability slot.
- The ally hero can be ejected upon cast.
- The is hidden on the HUD and reappears only when Dismember is cast on an ally hero again.
- Swallowing a second ally hero with Dismember automatically ejects the previous ally.
- The ally hero , except for
toggle and .
- The ally hero is also periodically moved along with Pudge. This affects the following things:
- The ability effects are applied as follows on the affected ally hero:
- All the ability’s aforementioned positive effects.
- The order lock duration.
- The max health as bonus.
Dota Plus Progress
Relics track a hero’s actions and statistics, and display in-game notifications when a milestone is reached. They are only available to Dota Plus subscribers.
‘s Relics | Voice Lines | |
---|---|---|
| ![]() Bronze |
|
![]() Silver |
| |
![]() Gold |
| |
![]() Platinum |
| |
![]() Master |
| |
![]() Grandmaster |
|
- During The International 2015, Dendi wore a Pudge costume while playing in the All-Star Match.
- Pudge’s line upon landing a hook on an enemy <ab>vo_pudge_pud_ability_hook_04.mp3</ab> <ab>vo_pudge_pud_ability_hook_06.mp3</ab><ab>vo_pudge_pud_ability_hook_08.mp3</ab> «Get over here!» is a reference to the character «Scorpion» from the «Mortal Kombat» franchise, who uses the same line upon hitting his enemy with a similar hook ability.
- The reason Pudge’s voice lines are done in a Cockney accent might be the popular rhyming slang term that stands for «look»; «butcher’s hook», incidentally representing Pudge’s signature move.
- Most of Pudge’s cast lines (<ab>vo_pudge_pud_ability_devour_15.mp3</ab> «Fresh meat!») are a reference to «The Butcher» from «Diablo», a title from «Blizzard Entertainment», who also says <ab>Diablo_Butcher_Fresh_Meat_sound.wav</ab> «Fresh Meat» as the player meets it the first time.[1]
- In DotA 1, the exact same sound is used by Pudge upon casting Dismember.
Drow Ranger, Pudge and Slark in a cartoon scene
Pudge in Model Viewer
Pudge ability icon progress.png
Ability icon progress
Pudge hero icon progress.png
Hero icon progress
Dismember overhead icon.png
‘s overhead symbol

The Liquid Review
We sat down with our very own Brian “BSJ” Canavan to talk about accessibility in Dota 2. What it takes to hook new players, not just from a “learning the basics” perspective, but a “what brings someone into the Dota 2 community” perspective. What gets them to stick with other players and enjoy it not just for the game, but for the people. We also discuss possible adjustments to matchmaking, Dota Plus quest design, neutral item changes in 7.33, and the reputation that the Dota community has built around the game.
BSJ: The problem is, you could have a player that’s played a ton of Dota but never really gotten better. This is somebody who’s played four thousand games but is 400 MMR (Matchmaking Rating) and they could get queued against somebody that’s new to the game even in a ranked match. So I think the biggest issue with that is how exactly do you pair the new players together?
Because for new players what makes them 400 MMR is complete lack of knowledge of what the heroes do. Just general things like “I have no idea what that ability just did.” While the guy that’s 400 MMR after four thousand games is going to be that same MMR for a very different reason.
So my suggestion in that regard would be a matchmaking system that takes into account how many games you’ve played and doesn’t treat everybody who’s 400 MMR the exact same, putting them in the same game. Because I think a lot of people get verbally accosted by the players that have played for four thousand games. They say stuff like “How could you possibly not know what Lion does?!” and stuff like that. Well yeah the guy’s only played for a month, how would he ever know that?
(Even Day9 jokes about the game being so hard that it’s out to get you)
That’s interesting because the number of players in the 0 to 2000 MMR bracket has decreased greatly thanks to the new Glicko MMR system. So hopefully that can help as well. Now, relating to the new player experience, the game asks you if you’ve ever played dota before-
BSJ: Yeah they do ask that question when you load in, I’ve seen it.
Do you think that’s something that could be improved to better the starting point for new players?
BSJ: Yeah I think that something like an entry survey could definitely help. I’ve coached a few people that played League of Legends or HoN (Heroes of Newerth) and even if they’re super new to Dota, they do understand the idea and goals of the game. Now, Dota was my first MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) so when I loaded in I’m like “Gold? Experience? What am I even trying to accomplish here? I hit level 5, what do I do now?”
Do you think that the new player experience having more integration with Dota Plus or a Battle Pass would be beneficial? Provide objectives similar to the Battle Pass, but have them focus on things that will help a player learn the game?
BSJ: How I would view this is that numbers in the game are nice, but anytime a newer player asks me “How many last hits should I have at 10 minutes? What’s the criteria, what am I going for?” I think those things can be useful but I don’t like when those types of goals change the way the person is going to play.
I do think that a lot of what hero you like is significantly tied to your personality and the way you view playing games. Some people love being the healer, some people love being the damage dealer, some love being the tank. That actually says a lot about them. They’ll go from one game to the other, choose the same class, and be the same type of player. So the entry survey could even ask questions like “Have you played other MMORPGs? What kind of role do you normally like?” and then it goes off those answers. Another question I get is “What does this role even do?” If I’m an initiating tank, what role does that? They don’t even know that it’s an offlane.
Yeah, I really like that because those Battle Pass style, Dota Plus style objectives come with the issue of, like you said, changing the way you play. Because stacking camps can be good, but do you need to stack 20 camps this game? Is it actually good to stack ancients?
BSJ: “It’s 38 minutes. I should probably be worried about Roshan, but I need three more camps to stack.” That kind of thing is like the dota plus quests and I think they’re fun and all, but the majority of the quests that I finished I either didn’t notice I finished them or it’s literally mega creeps and I’m like “Guys let me go pick up three bounty runes!” That’s the thing that I don’t particularly like about the quest system, that it affects gameplay.
Shifting gears, with 7.33, how do you feel about the neutral item changes, particularly the shift to the token system?
BSJ: I thought that was the best change of the patch. So I’ve run a few subscriber tournaments and what I learned in these tournaments is that if people can ruin the experience for others then somebody is going to find a way to do it. It may be a small minority but they will do it and the majority feels it.
What I mean by that is when it comes to these tokens there was always so much bickering over who got what neutral item. Some games it didn’t happen and some games that happened between three players. But with the token system, I get to choose what’s best for me and that’s all I have to know. It’s also easier for new players because instead of thinking, “There’s an Aquila and a Vambrace, I have this hero and that hero, what’s the optimal distribution of these items?” Instead, it’s just “I know my hero, and for this game specifically, I want this item.” I think that’s good for newer players and I also think it’s more enjoyable for higher level players because there’s no differing opinions.
So that makes me curious, do you think Dota Plus features like suggested items should be shifted to be available to all players and Dota Plus should be a reward pipeline? Or do you think that aspect of the system is fine as is?
BSJ: It’s a good question, let me think. Right now you can only see how much MMR you gained or lost if you have Dota Plus. There’s stuff like that that I think being behind a paywall is, technically, very bad. I’m talking about quality of life things.
My only other concern would be: how much of dota is about creativity? Is it about learning your own interpretation of what makes a hero optimal? I personally don’t think I would have wanted to be told exactly how to play sniper back in the day. When I was learning dota, I had the dumbest build on sniper. I would go mid sniper and I would go Midas, Boots of Travel, Sange & Yasha, Skadi. The whole idea behind the build was “I’m really fast, I get a lot of items, and anybody I hit is really slow.” because that was back when Sange & Yasha slowed targets.
I had a lot of fun with that build. Was that optimal? Probably not, but I also think that games in general have become too try-hard to enjoy sometimes. If they really want to get better at the game and that’s why they’re playing, I feel like those types of sources are out there for them, on Youtube and Twitch. I don’t even know if that’s Valve’s prerogative. I think keeping the people that are casual about the game interested to the point where they may become not so casual, that’s what I would target.
(BSJ makes a series of videos aimed at just that, helping casual players understand the game.)
Oh absolutely, because it might be the best thing in 98 percent of games, but you might be in those other two percent.
BSJ: And I want people to have that decision. I think that’s one of the funnest parts about Dota.
I think that tracks with getting people into the game, making sure they know they do have all these options and aren’t just a victim of modern gaming culture, where it’s like here are your spreadsheet-ed plays and builds, this is what’s optimal.
I don’t think that people want to load into a game and be told exactly how they’re supposed to win. At least I’m grateful that I did not have that experience. I wanted to do all my stupid shit that I later found out didn’t work like my Shadowblade, Orchid Slark that I went every single game. It’s like in hindsight nine thousand gold for zero hp, probably not that great.
But in regards to accessibility, I feel like a lot of what makes DOTA hard for people is how “self-fulfilling prophecy” the community is about “This game’s miserable. Don’t end your life. Get out of here.” sort of deal. The attitude behind how hard Dota is and how tilting it is. And what I love about Dota is how much it allows you to explore your own curiosity and how much can be done in the game. We literally see innovations on heroes every single patch, no matter what.
(BSJ talks about how Dota’s reputation might not match the reality.)
People are afraid to mess up. They’re afraid to not have the perfect neutral item, to not do the perfect build. That’s the part of the new experience that I feel like happens with the people being queued into four thousand game 400 MMR players where those guys think they know more than the person who just started, but the fact is, they’re 400 MMR. We don’t need to cater to that mentality. We don’t need to cater to the people that are promoting Dota as this wall that you have to climb in order to even be decent at the game.
I think at the end of the day, Dota has been put in this corner of “If you’re a try-hard then play this game. If not, it’s not for you.” I think that’s the part that makes Dota so daunting to the new players and it’s not like that. I think you can play very few games of Dota in a week, the voice lines, the voice acting, the hero personalities. There’s amazing things about Dota for casuals.
What do you see as the solution to parts of the community pushing that “Dota is way too hard.” narrative? Given how impactful RTZ has been on the North American Dota community’s mannerisms and attitude, do you think this could be something that starts with pro players and streamers?
BSJ: This makes me think of my goals as a member of the Dota community and as a streamer. Over the last year or so my coaching sessions, whose aim is to make students better while still enjoying the game, have shifted dramatically towards focusing on mentality and self-awareness as a means of gaining MMR. There is certainly a plague of mental health issues within the Dota community and, in my experience, many players started playing this game as a means to escape or cope with real life problems. This causes them to draw a correlation between Dota and their unhappiness that is not real.
Dota, like many things, is not something that brings happiness to a miserable person. Dota will only make your problems worse if you have them. It brings out the worst in people that are hurting and brings out the best in those that are healthy and happy. That is what makes Dota such a beautiful game. I believe the best thing that can be done is drawing attention to the mental health crisis within the Dota community and encouraging members to reflect and gain self awareness, promoting a healthier experience for themselves and those around them. As a streamer, I strive to set the best example that I can.

Writer // Joe Chilen
Graphics // Brenda Cardoso
Pudge — герой поддержки или основы, отлично себя показывающий в инициации драк и убийстве одиночных целей. Врожденная пассивная предоставляет дополнительную силу за каждого убитого вражеского героя, благодаря чему Пудж походу игры приобретает устрашающе большое количество здоровья, не позволяя быстро убить себя. С помощью Pudge притягивает любого героя к себе. Этим можно как начать сражение, так и спасти союзника от нападения. Крюком притягиваются не только герои, но еще и руны, что позволяет не рисковать лишний раз и безопасно их забирать. Из-за большого начального урона с атаки, Пудж легко добивает союзных крипов, мешая вражескому керри фармить. — применяемая способность, которая оглушает героя противника на продолжительное время, что позволяет команде сфокусироваться на цели и быстро ее убить. Сочетание , и наносит огромный урон по цели, однако не стоит забывать, что сам Пудж также получает урон от , но умереть от этой способности не может. С наносит больше урона, ее радиус увеличивается, а также она уменьшает регенерацию здоровья противника. — защитная способность, которая при применении позволяет Пуджу некоторое время уменьшать любой получаемый урон. Из-за большого количества здоровья вкупе с этим умением Pudge легко поглощает много урона от противников. С аспектом Fresh Meat Pudge будет получать бонус к силе, пожирая врага с . Эта дополнительная сила, во-первых, будет увеличивать эффективность , и, во-вторых, придаст еще больше выживаемости. С другим вариантом — Flayer’s Hook — начинает наносить урон в зависимости от преодоленного на крюке расстояния. Вкратце, чем дальше была цель, в которую попал крюк, тем больше урона она получит, притянувшись к Пуджу, и если она была довольно далеко, то, по прибытии, ей будет очень больно, ведь умение продолжает наносить чистый урон, который не блокируется. Выступать в роли танка Пуджу может помочь . — основной предмет для Пуджа, позволяющий внезапно напасть на противника, оглушая его Dismember . Ультимейт прерывается, поэтому можно приобрести
Black King Bar, если у врагов много дизейблов.
25 + 3
11 + 1,4
16 + 1,8
Атак в секунду | |
175 (ближний бой) | |
эффекты от Flesh Heap и Meat Shield умножаются на 1,5
Урон/лечение от Dismember умножаются на x1,5
–4 сек. перезарядки Meat Hook
+0,75 сек. действия Dismember
+150 к урону от Meat Hook
+8% к вампиризму заклинаниями
+10% к замедлению от Rot
+5 к броне
Способность Dismember увеличивает силу владельца, когда наносит урон героям. Dismember: способность Dismember увеличивает силу владельца, когда наносит урон героям.
Снижает базовый урон способности Meat Hook, но она наносит дополнительный урон, зависящий от преодолённого на крюке расстояния. Meat Hook: снижает базовый урон способности Meat Hook , но она наносит дополнительный урон, зависящий от преодолённого на крюке расстояния.
История
Способности
Навсегда увеличивает силу владельца на 1,1/1,4/1,7/2 за каждого убитого вражеского героя.
Способность: пассивная/ненаправленная
Действует на: себя
Мясник не понаслышке знает, каково это — быть толстокожим.
Бросает окровавленный крюк в указанную цель или в выбранном направлении. Крюк зацепится за первое существо, в которое попадёт, и притащит его к владельцу способности. Вражеские герои получают от крюка урон, а крипы, не являющиеся древними, сразу погибают.
Расход маны: 110
Перезарядка: 18/16/14/12 (Талант: 14/12/10/8)
Способность: направленная на точку
Действует на: врагов/союзников/руны
Тип урона: чистый/мгновенное убийство
Дальность применения: 1300
Макс. дистанция прохождения: 1300
Радиус захвата: 100
Урон: 150/220/290/360 (Талант: 300/370/440/510)
Восполнение маны при попадании по руне: 100%
Крюк мясника — это воплощение кошмара: его изогнутое лезвие всем своим видом требует крови.
Ядовитое облако, которое замедляет врагов и наносит значительный урон как им, так и владельцу способности.
Способность: переключаемая/аура
Действует на: врагов/себя
Тип урона: магический
Радиус: 250
Урон в секунду: 30/60/90/120
Замедление скорости передвижения: 14/20/26/32% (Талант: 24/30/36/42%)
Длительность задержки ауры: 0,5
Увеличивает радиус способности на 200, а урон — на 90. Уменьшает восстановление здоровья задетых врагов на 20%.
Урон в секунду:
Уменьшение восстановления здоровья:
- При переключении Rot не прерывает произносимые способности Pudge.
- Урон по себе не смертелен, поэтому им нельзя добить себя.
- Урон по области и урон по себе не связаны друг с другом, поэтому при блокировке урона по себе урон по области все равно применяется.
- Замедление и урон представлены в виде ауры. Дебафф ауры задерживается на 0,5 секунды.
- Когда враги покидают область, то оставшийся дебафф продолжает замедлять и наносить урон до завершения.
- Когда Rot отключается, то дебафф продолжает замедлять, но больше не наносит урон.
- Наносит 6/12/18/24 (24/30/36/42 с Aghanim’s Scepter) урона с интервалом в 0,2 секунды.
- Интервал времени устанавливается при первом использовании Rot.
- Если герой обезмолвлен, оглушен или спрятан, то включенная способность все равно продолжит работать.
- Повышение уровня уже включенной способности моментально повышает урон.
- Тем не менее враги, на которых уже действует замедление, не будут замедлены сильнее.
- Враги, заходящие в зону действия, будут замедленны основываясь на текущем уровне способности.
- С Aghanim’s Scepter негативный эффект накладывает уменьшение лечения, уменьшение регенерации здоровья, уменьшение вампиризма и уменьшение вампиризма от способностей.
- Получение Aghanim’s Scepter при включенном Rot увеличит урон, но не увеличит радиус.
Чувствуете удушающий запах гнили? Это ядовитый газ, что источает прелая пухнущая плоть мясника.
Герой покрывает себя слоем плоти, который блокирует часть любого получаемого урона.
Расход маны: 50/60/70/80
Способность: пассивная
Действует на: себя
Блокирование урона: 8/14/20/26 (Талант: 12/21/30/39)
Длительность: 4/5/6/7
Мясник не понаслышке знает, каково это — быть толстокожим.
Извергнуть проглоченного героя.
Способность: ненаправленная
Действует на: союзных героев
Длительность запрета действий союзника: 3
- Для получения способности требуется Aghanim’s Shard.
- При применении прерывает произносимые заклинания Pudge.
- Первоначально эта дополнительная способность неактивна, пока Dismember не будет применена к союзнику.
- При применении извергает союзного героя вне зависимости от оставшейся длительности запрета действий.
- После применения подспособность полностью пропадает из интерфейса и снова становится неактивной до того момента, пока Dismember снова не будет применена на союзника.
- Проглатывание второго героя-союзника с помощью Dismember автоматически выбрасывает предыдущего союзника.
- Герой может сам выбраться из Pudge, отдав любой приказ через 3 сек. после поглощения.
- Это означает, что Eject может регенерировать как минимум 15% от максимального здоровья союзника в течение его полной длительности блокировки приказа.
- Если Pudge умирает, то союзник автоматически выплевывается.
Жизнь союзника никогда не будет прежней.
ПРЕРЫВАЕМАЯ — герой заживо пожирает врага, оглушая его и нанося периодический урон, который зависит от силы владельца способности и излечивает его на столько же, сколько наносит урона. Жертва притягивается со скоростью 75 единиц в секунду, пока расстояние не сократится до 125 единиц.
Расход маны: 100/130/170
Перезарядка: 30/25/20 (Aghanim’s Shard: 25/20/15)
Способность: направленная на юнита/прерываемая
Действует на: врагов/себя/союзных героев (с Aghanim’s Shard)
Тип урона: магический
Дальность применения: 200
Макс. длительность произнесения на героев: 2,75 (Талант: 3,5)
Количество интервалов урона на героях: 6 (Талант: 8)
Количество интервалов урона на не-героях: 9 (Талант: 11)
Базовый урон в секунду: 80/100/120 (Талант: 120/150/180)
Количество силы в урон в секунду: 30/60/90% (Талант: 54/108/162%)
Базовое лечение в секунду: 80/100/120 (Талант: 120/150/180)
Количество силы в лечение в секунду: 30/60/90% (Талант: 54/108/162%)
Позволяет применить эту способность на союзника, чтобы проглотить его и излечивать на 5% от его максимального здоровья каждую секунду. Уменьшает перезарядку способности на 5 секунд.
Лечение от максимального здоровья: 5%
Дальность применения на союзников: 300
«Есть с падалью одна загвоздка: час как поел — и опять голодный!»
Изменения в патчах
7.36c от 25.06.2024
- Flayer’s Hook: этот аспект больше не увеличивает скорость крюка;
- Flesh Heap: бонус к силе уменьшен с 1,4/1,6/1,8/2 до 1,1/1,4/1,7/2;
- Meat Shield: длительность уменьшена с 5/6/7/8 до 4/5/6/7 секунд;
- Талант 10 уровня: бонус к замедлению от Rot уменьшен с 15% до 10%.
7.36b от 06.06.2024
- Flayer’s Hook: скорость полета и дальность применения увеличены на 15%;
- Flayer’s Hook: урон увеличен с 75/110/145/180 до 80/120/160/200;
- Meat Shield: стоимость маны увеличена с 35/50/65/80 до 50/60/70/80;
- Талант 15 уровня на урон от Meat Hook усилен с +140 до +150;
- Талант 25 уровня на множитель урона/лечения от Dismember ослаблен с 1,8 до 1,5.
7.36a от 27.05.2024
- Fresh Meat: бонусная сила за тик уменьшена с 3/5/7 до 1/3/5;
- Flayer’s Hook: дальность Meat Hook как урон увеличена с 10/15/20/25% до 12/18/24/30%.
7.36 от 23.05.2024
- Flesh Heap: теперь является врождённой способностью. Пассивная, улучшается с Dismember;
- Flesh Heap: герой навсегда получает 1,4/1,6/1,8/2 силы каждый раз, когда убивает вражеского героя или когда вражеский герой умирает в радиусе 450 единиц;
- Fresh Meat: Dismember. Когда целью являются герои, Dismember увеличивает силу Pudge на 3/5/7 за каждый тик на 12 секунд;
- Flayer’s Hook: Meat Hook. Начальный урон Meat Hook уменьшен на 50%. Вражеские юниты получают на 10/15/20/25% больше урона от пройденного расстояния, на который они притягиваются;
- Базовая ловкость уменьшена с 14 до 11;
- Базовое восстановление здоровья увеличено с 1,75 до 2,5;
- Базовая броня увеличена на 1;
- Meat Shield: новая базовая способность. Герой покрывает себя слоем плоти, который блокирует 8/14/20/26 единиц урона любого типа, получаемого из любого источника на 5/6/7/8 секунд. Затраты маны: 35/50/65/80. Время действия: 20/19/18/17 секунд;
- Dismember: больше не увеличивает длительность применения на крипах;
- Талант 10 уровня: замедление от Rot уменьшено с +16% до +15%;
- Талант 25 уровня: «сила и блокировка урона Flesh Heap умножается на 1,5» заменён на «эффекты от Flesh Heap и Meat Shield умножаются на 1,5».
7.35 от 15.12.2023
- Талант 10 уровня: бонус к броне увеличен с 4 до 5;
- Талант 15 уровня: бонус к урону от Meat Hook увеличен со 120 до 140.